رئیس سازمان نوسازی مدارس استان:
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: برای اول مهر هیچ دانش‌آموزی در مناطق سیل‌زده بدون مدرسه نخواهد ماند.
کد خبر: ۷۸۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 18 September 2019

علی قربانی اظهار کرد: 113 مدرسه در استان خوزستان در زمان وقوع سیل دچار آسیب دیدگی شدند که از این تعداد 78 مدرسه نیاز به تعمیر و 35 مدرسه نیاز به تخریب و احداث مجدد داشتند.

وی افزود: از 78 مدرسه تعمیری همه آماده شدند و برای اول مهر پذیرای دانش آموزان هستند. از 35 مدرسه احداثی، حدود 20 مدرسه تا 25 مهرماه آماده می‌شوند و ساخت 10 مدرسه دیگر نیز تا اول آذر ماه به پایان می‌رسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: درخصوص مدارسی که هنوز ساخت و ساز آن‌ها به پایان نرسیده، با آموزش و پرورش هماهنگی‌هایی صورت گرفته است و بنا شد که دانش‌آموزان این مدارس از شیفت مخالف مدرسه‌های مجاور استفاده کنند یا برای یک ماه از فضاهای استیجاری یا ادارات استفاده شود. دانش آموزان مناطق سیل‌زده بدون کلاس نخواهند ماند.

قربانی ادامه داد: بیشتر مدارس آسیب دیده از سیل امسال در خوزستان در مناطق روستایی هستند. خوشبختانه با تلاش مردم، استانداری، فرمانداری‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی آب وارد شهرهای استان خوزستان نشد و مدارس آسیب دیده از سیل بیشتر مدارس دو تا شش‌کلاسه بودند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: برآورد خسارت‌های وارد شده به مدارس ناشی از سیل، حدود 80 میلیارد تومان بود که در زمان احداث 40 میلیارد تومان توسط خیرین تامین شد. همچنین 40 میلیارد تومان دیگر توسط خیرین برای ساخت 160 کلاس دیگر در مناطق سیل‌زده تامین شد.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب‌های ناشی از سیل در شهرستان‌های شوش، اهواز و شادگان بود، تاکید کرد: برای اول مهر هیچ دانش‌آموزی در مناطق سیل‌زده بدون مدرسه نخواهد ماند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار