رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر خبر داد:
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به مشکلات تاسیسات آبرسانی بخش شعیبیه گفت: به بازرسان بهداشتی ما اجازه ورود به تاسیسات آبرسان داده نمی‌شود و در یک مورد اخیر هم در یکی از مناطق با حکم دادستان توانستیم وارد شویم.
کد خبر: ۷۸۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 22 September 2019

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جلسه کارگروه بهداشت و درمان استان که امروز (31 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مشکلات بخش شعیبیه در آبرسانی اظهار کرد: در تاسیسات آبرسانی شعیبیه شوشتر، لایروبی حوضچه‌های ته‌نشین شده انجام نمی‌شود. همچنین مشکلاتی در خصوص خطوط آبرسانی وجود دارد.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که به بازرسان بهداشتی ما اجازه ورود به تاسیسات آبرسان داده نمی‌شود. در یک مورد اخیر هم در یکی از مناطق با حکم دادستان توانستیم وارد شویم.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: بنیاد مسکن جهت باید ترمیم و تحکیم طرح هادی، در خصوص وضعیت فاضلاب روستایی چهار روستا اقدام کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در زمینه کلرسنجی آب، بیش از 5 هزار مورد نمونه‌برداری در شعیبیه شوشتر انجام شده که 617 مورد نامطلوب بوده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما با دهیاری‌ها، جمع‌آوری روتین زباله است و دهیاری‌ها عنوان می‌کنند که در زمینه تامین ماشین‌آلات مشکل دارند.

در ادامه، معصومه خنفری فرماندار کارون نیز اظهار کرد: کیفیت آب در شهرستان کارون پایین است. شرکت آبفا عنوان می‌کند که میزان کلر تزریق‌شده به شبکه آب توزیع کافی است اما کدورت بالای آب که علل مختلفی دارد و یکی از علت‌های آن سرریز فاضلاب اهواز به سمت کارون است، موجب این شرایط می‌شود.

وی افزود: همچنین فیلتراسیون تاسیسات و چند تصفیه‌خانه موجود در کارون، فرسوده و خارج از مدار هستند.

فرماندار کارون گفت: این موضوع بارها به آبفا اعلام شده است اما به دلیل مشکلات مالی در این زمینه اقدام نکرده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار