مدیرکل راه آهن جنوب:
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: روسازی شبکه ریلی برای اتصال به مراکز بار به صورت رایگان انجام می‌شود تا از این طریق سهم حمل بار از طریق راه آهن افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۷۸۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 23 September 2019

عبدالکریم درویش زاده عنوان کرد: در بندر امام خمینی (ره) به همه شرکت های داری انبار و فعال در زمینه حمل غلات و سایر کالاهای اساسی، اعلام شده راه آهن جنوب آمادگی دارد که به صورت رایگان اتصال های ریلی برای آنها برقرار کند.

وی ادامه داد: تاکنون اتصالات چندین شرکت از جمله ماهیدشت و کارخانه کلهر در مجموعه بندر امام و خارج از این محدوده  شبکه ریلی برای شرکت های فولاد، گروه ملی و کاویان برقرار شده است.

این عضو شورای اداری استان خوزستان این اقدام را نیز مستلزم مشارکت متقاضیان در انجام زیرسازی شبکه ریلی عنوان کرد و گفت: محدودیتی برای اتصال مراکز بار در اطراف خطوط راه آهن نداریم.

مدیرکل راه آهن جنوب یادآور شد: جابجایی و حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) از طریق راه آهن به تهران، کرج، آدربایجان غربی، سمنان، گرگان، ساری، زاهدان و یزد انجام می شود.

به گفته وی عمده این بارها را گندم و سایر غلات تشیکل می دهند.

وی تصریح کرد: دو خطه کردن و افزایش سرعت در مسیرهای مختلف به همراه توسعه حمل و نقل بار و مسافر بخصوص حمل و نقل حومه ای از جمله سیاست های جدی راه آهن جنوب است که این موضوع در خوزستان به شکل جدی دنبال می شود.

مدیرکل راه آهن جنوب یادآور شد: دو خطه کردن مسیرهای اهواز- بندرامام(ره)، اهواز- اندیمشک - کمربندی، نظامیه و میاندشت با هدف توجه به حمل و نقل مسافری صورت گرفته که علاوه بر آن اتصال خطوط ریلی به مراکز بار به عنوان یک سیاست ملی و کلان مود توجه قرار گرفته است.

راه آهن جنوب دارای سه محور اهواز - اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، اهواز - بندر امام خمینی (ره) – ماهشهر و اهواز - خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است که طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: راه آهن جنوب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار