محمد دلشادی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از درآمد‌های استان مربوط به مالیات است، بیان کرد: کل درآمد استان در سالجاری ۸۶۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۷۲۲ میلیارد تومان معادل ۸۳ درصد به مالیات اختصاص دارد.
کد خبر: ۷۸۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 24 September 2019
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه تا کنون ۴۳ درصد از پزشکان همدانی دستگاه کارتخوان نصب کرده‌اند، گفت: پزشکانی که دستگاه کارتخوان و سامانه فروشگاهی نصب نکنند سالانه ۲ درصد از درآمد حاصل از فروش خدماتشان به عنوان جریمه دریافت می‌شود.

به گزارش ایسنا، دلشادی با اشاره به اینکه ۱۳۱۷ پزشک در استان همدان فعالیت دارند و تا کنون تقریبا ۵۶۷ پزشک دستگاه کارتخوان نصب کردند، افزود: براساس بند "ی" تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ تمامی پزشکان و پیراپزشکان که از نظام پزشکی مجوز دارند مکلف به نصب کارتخوان هستند که در استان همدان ۳۸ نفر از پزشکان ۲ کارتخوان، ۹ نفر ۳ دستگاه کارتخوان، ۳ نفر از پزشکان ۴ کارتخوان به امور مالیاتی معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نصب کارتخوان متصل به سامانه امور مالیاتی قانون کشور است، خاطرنشان کرد: این موضوع براساس اعلام سازمان امور مالیاتی نیست بلکه براساس قانون بودجه پزشکان مکلف به نصب کارتخوان هستند.

دلشادی با اشاره به اینکه امروزه پرداخت نقدی و نبود کارتخوان در مراکز پزشکی و مطب‌ها معنا ندارد، اظهار کرد: با پزشکانی که از نصب کارتخوان در مطب‌های خودداری می‌کنند، برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تأکید بر اینکه اسامی پزشکانی که کارتخوان خود را در سامانه مالیاتی ثبت کرده‌اند، بیان کرد: افرادی را به مطب‌ها می‌فرستیم تا پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند نیز معرفی شوند.

معرفی ۱۵ شغل مشمول نصب صندوق فروش

دلشادی با بیان اینکه ۱۵ شغل مشمول نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش از سوی سازمان امورمالیاتی معرفی شده است، اعلام کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۱۶۲ سازمان مالیاتی کشور با توجه به اولویت بندی مشاغلی را برای نصب سامانه صندوق فروش اعلام کرده است که بر این اساس این صندوق باید به سامانه بانکی و امور مالیاتی متصل باشد.

وی با اشاره به اینکه صندوق فروش در ۱۵ مشاغل اعلام شده از اول فروردین سال ۹۹ باید اجرایی شود، عنوان کرد: این مشاغل ۶ ماه فرصت دارند نسبت به نصب صندوق فروش اقدام کنند و هزینه‌هایی که برای نصب سیستم پرداخت می‌کنند از مالیاتشان کم می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه افرادی که سامانه صندوق فروش را نصب می‌کنند تا ۲ سال ۱۰ درصد از مالیات ابرازی معاف می‌شوند، ادامه داد: تالار‌های پذیرایی، رستورانها، مراکز اقامتی و هتل‌ها، باغ ویلاها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایل نقلیه موتوری، وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده، دفاتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، آجیل و خشکبارفروشی‌ها، قنادی و بستنی و آبمیوه فروشی‌ها، میوه وتره‌بار فروشی‌های مستقر در میادین میوه و تره‌بار و میوه فروشی‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، لوازم‌التحریر و نوشت افزارفروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، بازی‌های یارانه‌ای و کافی نت ها، دفاتر خدمات ارتباطی و دفاتر خدمات الکترونیکی مشمول نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش هستند که باید تا ابتدای سال آینده این سامانه را نصب کنند.

دلشادی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از درآمد‌های استان مربوط به مالیات است، بیان کرد: کل درآمد استان در سالجاری ۸۶۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۷۲۲ میلیارد تومان معادل ۸۳ درصد به مالیات اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه امسال ۹۱ درصد از درآمد‌های مالیاتی معادل ۲۷۲ میلیارد تومان محقق شده است، گفت: سال گذشته ۱۰۰ درصد از درآمد‌های مالیاتی استان محقق شده است به‌طوریکه ۵۴۹ میلیارد تومان مالیات پیش‌بینی شده استان وصول شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در پایان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۵ درصد از درآمد‌های مالیاتی استان همدان تحقق یابد، تصریح کرد: تعدادی از فرار‌های مالیاتی استان ابلاغ شده و تعدادی نیز در حال پیگیری هستند، اما فرار‌های مالیاتی از محل کارت‌های بازرگانی سوری هنوز وصول نشده است چرا که بومی همدان نبودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار