امام جمعه کیش با بیان اینکه ساختار نظام آموزشی ما براساس نظام آموزش غربی شکل گرفته است و باید براساس نظام دینی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی متحول شود تاکید کرد: سند تحول بنیادین باید اجرایی شود.
کد خبر: ۷۸۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 24 September 2019

 

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شود

به گزارش تابناک کیش، در نخستین روز از بهار علم و اندیشه و درآیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه فاطمیه جزیره کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در این مراسم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: یکی از 7 محور مهم بیانیه گام دوم انقلاب تربیت نیروی های جوان مومن، انقلابی و پیشران در تحقق تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشوری است افزود: در هرنظام بهترین، ارزشمندترین و کارآمدترین سرمایه نظام نیروی انسانی تعلیم و تربیت یافته براساس قوانین و استراتژی های نظام کشوری است.

امام جمعه کیش با بیان اینکه ساختار نظام آموزشی ما براساس نظام آموزش غربی شکل گرفته است و باید براساس نظام دینی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی متحول شود تاکید کرد: سند تحول بنیادین که حاصل ساعت های متمادی کار کارشناسی است باید در راستای این هدف تحقق پذیرفته و اجرایی شود.

وی بیان کرد: تنها راه تعلیم و تربیت و تامین نیروی انسانی مومن، متعهد و انقلابی تحقق سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در کشور است.

رونق جزیره کیش در گروه تقویت بنیان آموزش و پرورش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه زمان به سرعت در گذر است و باید آن را قدر دانسته و از فرصت هایی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم اظهار داشت: جزیره کیش فرصت های خوب و استثنایی دارد که به واسطه تلاش مدیران منطقه در گذشته به وجود آمده است و این رسالت ماست که با استفاده از این فرصت ها برای کیش و کشور کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برندهای مطرح دانشگاه های کشور در جزیره کیش نماینده دارند تاکید کرد: در جلسه ای که با روسای این دانشگاه ها برگزار شد بر اهمیت تغییر نگاه به نحوه آموزش و تعلیم و تربیت در جزیره کیش تاکید شد.

به گفته مظفری یکی از اهداف مهم راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری در جزیره کیش این است که از تمامی ظرفیت های دانش آموزان و دانشجویان جزیره کیش در این مرکز استفاده شود و پایه و بنیان اصلی این مراکز بر اساس بهره گیری از نیرو و توان فرزندان جزیره کیش شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه باید آموزش و پرورش کیش تقویت شود افزود: از تمام امکانات موجود باید برای تقویت و رونق آموزش و پرورش در جزیره کیش استفاده کنیم و معتقدیم که اگر قرار است آینده کیش و کشور رونق بگیرد نیاز است تا آموزش و پرورش کیش تقویت شود.

مدرسه صالح زمینه ساز تحقق حیات طیبه است

سید جواد قوامی نژاد رئیس اداره آموزش وپرورش کیش نیز در این مراسم با بیان اینکه مطابق با سند تحول بنیادین برای تعلیم و تربیت در سال جدید شعار« مدرسه صالح زمینه ساز تحقق حیات طیبه است» را برگزیده ایم تاکید کرد: استراتژی و راهبرد آموزش و پرورش جزیره کیش ارتقاء سطح کیفیت و کمیت آموزش در جزیره است به گونه ای که تا 31//6/1401 آموزش و پرورش در جزیره به یکی از 5 آموزش و پرورش برتر کشور تبدیل شود.

سرهنگ شهداد کناری فرمانده سپاه کیش نیز در این مراسم با تاکید براهمیت توجه به تعلیم و تربیت به عنوان یکی از ارزش های مهم اجتماعی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب افزود: آینده متعلق به جوانان است لذا باید خود را به علم و دانش و اخلاق حسنه مجهز کنند.

وی با اشاره به حضور تعداد کثیری از دانش آموزان و دانشجویان در دفاع مقدس و شهادت آنان در جبهه های جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: دانش آموزان باید تاریخ دفاع مقدس، خاطره رزمندگان و شهدای دفاع مقدس را مطالعه کنند تا با رشادت های دلیرمردان و فرزندان ایران اسلامی که موجب پیروزی شد تا حتی یک وجب از خاک ایران عزیز نصیب دشمن نشود آگاهی یابند.

در انتهای این مراسم مدیران و مسؤولان حاضر در مراسم به یاد گذشته پشت نیمکت های کلاس درس نشستند تا روزگاری را که گوش جان به صدای گرم و نفس روحانی معلم سپرده بودند بار دیگر در خاطر خود زنده کنند.

زنگ مهر و مقاومت در نخستین روز از بهار تعلیم و تربیت در جزیره کیش با حضورعسگری زاده مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس اداره آموزش و پرورش کیش و جمعی از معلمان و دانش آموزان در دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه جزیره کیش نواخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار