مدیرکل ثبت‌ احوال ایلام؛
مدیرکل ثبت‌ احوال ایلام گفت: از ابتدای صدور کارت های جدید تاکنون ۸۰ درصد متقاضیان در استان کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۷۸۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 28 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ منوچهر تیموری  اظهار داشت: تاکنون ۳۹۵ هزار نفر در استان ایلام معادل ۸۰ درصد برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند و صدور ۲۰ درصد باقیمانده نیز در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: از افراد واجد شرایط بالای ۱۵ سال که تاکنون برای ثبت‌نام دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند، درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند با توجه به فراهم شدن شرایط لازم اقدام کنند.

مدیرکل ثبت‌ احوال ایلام با بیان اینکه داشتن کارت ملی هوشمند برای امور اداری و بانکی ‌ضرورت دارد، گفت: کارت‌های ملی قدیمی از درجه اعتبار ساقط است و افراد در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند در مراجعه به ادارات و بانک‌ها به‌طور قطع دچار مشکل می شوند.

تیموری در خصوص وقایع حیاتی نیز افزود: در ۶ ماهه نخست امسال چهار هزار و ۳۳۴ واقعه تولد و یک هزار و ۲۲۳ واقعه وفات در استان ایلام ثبت‌ شده است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۷۵۷ واقعه ازدواج و ۴۰۳ واقعه طلاق نیز به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی ثبت‌احوال، ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی است، اضافه کرد: این مهلت برای ولادت ۱۵ روز و برای وفات ۱۰ روز است و دلیل حساسیت ثبت وقایع حیاتی، قرار گرفتن اطلاعات جمعیتی در اختیار تصمیم گیران است.

تیموری گفت: ۵۰ ایستگاه کاری ثبت احوال، دفاتر پستی و پیشخوان در استان فعال است که واجدان شرایط می توانند پس از نام نویسی اولیه نسبت به تکمیل ثبت نام، به مراکز یاد شده مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: این ایستگاه ها روزانه ظرفیت ثبت نام ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی را دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار