مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: این استان ظرفیت فوق‌العاده‌ای در گردشگری دارد و باتوجه به هم‌جواری با کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس، قطعاً سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری خوزستان سودده خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ 29 September 2019

سیدحکمت‌الله موسوی در آئین نواختن زنگ گردشگری در مدرسه دخترانه راه نور اهواز با اشاره به ایجاد محبت، الفت، فرح و شادی میان مردم به عنوان یکی از مزیت‌های صنعت گردشگری بیان کرد: گردشگری صنعتی عدالت‌محور است و به عبارتی عواید آن می‌تواند شامل حال جوامع محلی مقصد گردشگری شود که این موضوع در کشور ما که دارای ظرفیت‌های ویژه و خاص گردشگری در حوزه‌های مختلف است باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان بیان کرد: ضرورت دارد استان خوزستان با دارا بودن سه اثر ثبت جهانی و وجود روستاها و شهرهای مختلف که دارای بافت‌های متنوع تاریخی هستند احیاء و شناسایی شود تا این آثار در ابعاد ملی و فراملی معرفی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: دنیا و مردم دنیا علاقمند هستند تا از این تمدن دیرینه‌ای که در استان خوزستان وجود دارد دیدن کنند و بنابراین باید تأکید کرد که صنعت گردشگری همانند صنایع دیگر مانند صنعت‌نفت نیست چراکه این‌گونه صنایع مقطعی هستند و پایانی برای آن‌ها متصور است اما در گردشگری چنین چیزی وجود ندارد؛ در صنعت گردشگری تاریخی هر چه بیشتر تاریخ بگذرد بر ارزش اثر بیشتر اضافه می‌شود چراکه قدمت یک اثر تاریخی می‌تواند حرفی برای دنیای امروز داشته باشد.

او تنوع اقوام، ظرفیت‌های مردم‌شناسی، گویش‌های مختلف و فرهنگ و آداب و رسوم اقوام را از دیگر ظرفیت‌های حوزه گردشگری در استان دانست و بر معرفی و پرداختن به آن‌ها تأکید کرد.

موسوی از دستگاه‌های دولتی، متولیان و دوستداران حوزه گردشگری درخواست کرد نسبت به سرمایه‌گذاری در استان خوزستان به ویژه در صنعت گردشگری اقدام کنند چراکه ظرفیت فوق‌العاده‌ای در این زمینه دارد و با توجه به هم‌جواری استان خوزستان با کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌تواند بازارهای خوبی برای استان داشته باشد و قطعاً سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری خوزستان سودده خواهد بود.

وی با تأکید بر وجود حمایت از سوی دستگاه‌های متولی در حوزه گردشگری بیان کرد: صنایع دستی استان خوزستان از دیگر ظرفیت‌های این استان در حوزه گردشگری است چراکه چهار شهر خوزستان در حوزه صنایع دستی به ثبت ملی رسیده‌اند و آثار صنایع دستی شاخصی که نشان یونسکو و مهر اصالت دارند را به نام خود زده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: با صادرات صنایع دستی در واقع هنر و فرهنگ را می‌توان از یک کشور به دنیا صادر کرد و با کمترین سرمایه‌ها و اعتبارات می‌توان در این حوزه کارآفرینی و اشتغال ایجاد کرد.

او با اشاره به این که امروزه در کشور ما معضل بیکاری فراگیر شده است، توضیح داد: گردشگری این پتانسل را دارد تا برای جوانان کشور اشتغال با درآمد مناسب ایجاد کند؛ همانطور که می‌دانید از هر ۱۰ شغل در دنیا یکی مربوط به گردشگری است و ۱۰ درصد مشاغل در دنیا در حوزه گردشگری هستند.

 ۲۷ سپتامبر هر سال «روز جهانی جهانگردی» نام‌گذاری شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار