رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و تردد زوار از مرزهای خوزستان، گفت: مرزهای چذابه و شلمچه در ایام اربعین تعطیل هستند و صادرات از این مرزها انجام نخواهد شد.
کد خبر: ۷۸۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 30 September 2019

شهلا عموری در خصوص روند صادرات به کشور عراق اظهار کرد: بازرگانان و تجار ایرانی به ویژه در استان خوزستان کار صادرات محصولات را از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور عراق انجام می‌دهند.

وی افزود: هر سال در ایام اربعین زائران بسیار زیادی از مرزهای شلمچه و چذابه از به کشور عراق سفر می‌کنند تا در آن ایام در این کشور به زیارت بپردازند. در این زمینه با توجه به تراکم جمعیت در مرزها و مسیرهای منتهی به این مرزها روند صادرات متوقف می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: امسال مکاتباتی انجام شده است تا بتوانیم در این ایام علی رغم تردد زائران به سمت کشور عراق، روند صادرات را بدون وقفه ادامه دهیم اما علی رغم پیگیری‌ها، این مساله طبق اعلام معاونت حمل و نقل سازمان راهداری کشور منتفی است.

عموری ادامه داد: مکاتبات این موضوع با مسولان مربوطه انجام شد اما اکنون معاونت حمل و نقل سازمان راهداری اعلام کرده است که مرزها برای صادرات تعطیل خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: کامیون‌های صادراتی که به عراق کالا حمل می‌کنند، می‌توانند در این ایام از مرزهای جایگزین استفاده کنند و این مرزها شامل مرز باشماق در استان آذربایجان غربی و سه بازارچه مرزی در استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار