رئیس فدراسیون بوکس گفت: آن‌چه امروز مشکل اساسی بوکس ایران محسوب می‌شود، اختلافات است؛ هنوز هستند کسانی که داعیه صاحب بودن بوکس را دارند و هنوز می‌گویند یا من یا هیچ کس!
کد خبر: ۷۸۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 29 September 2019

حسین ثوری در مجمع انتخاب رئیس هیات بوکس خوزستان که امروز (هفتم مهرماه) در اهواز برگزار شد، در واکنش به حواشی این مجمع، اظهار کرد: امروز درد کوچکی از بوکس را دیدید و ما این را در مقیاس بزرگ‌تر یعنی فدراسیون نیز شاهد هستیم. امروز جامعه ورزشی ما به صورتی شده است که "یا من باید در بازی باشم یا اگر نیستم بازی را برهم خواهم زد." متاسفانه این موضوع تقریبا به صورت یک فرهنگ در بین اهالی برخی رشته‌ها در آمده است و بوکس نیز از این موضوع مستثنی نیست، ولی با وجود این شرایط استقامت می‌کنیم و با قدرت قدم برمی‌داریم و خدا را شاکریم در هر گامی که برمی‌داریم، منشا خیری به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: اوضاع اقتصادی کشور مناسب نیست و ما در یک جنگ ظالمانه اقتصادی قرار گرفته‌ایم که باید با تحمل، صبر، بردباری و تدبیر، کار را پیش ببریم. این‌که تسلیم شویم، با ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منافات دارد. ما تحت فشار قرار گرفته‌ایم و باید روی اصول و قواعدمان مقاومت کنیم.

رئیس فدراسیون بوکس خاطرنشان‌کرد: در یک سال و اندی اخیر، اتفاقاتی در بوکس رخ داده است؛ گردش مالی فدراسیون از ابتدای سال تاکنون نزدیک به سه میلیارد تومان بوده است و کمتر از 600 میلیون تومان از وزارت ورزش دریافتی داشته‌ایم، یعنی مابقی بحث مالی را با همت دوستان فراهم کرده‌ایم و از این روند نتایجی حاصل شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تکمیل تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف اشاره کرد. هیچ موقع در تاریخ بوکس ایران، اردوهای تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه تشکیل نشده بود، اما امروز این اتفاق خجسته افتاده است و این می‌تواند یک پشتوانه قوی برای آینده بوکس ایران محسوب شود.

وی افزود: برای این‌که بتوانیم بوکس را در نهادهای مختلف تعمیم دهیم، وقت گذاشتیم و استدلال‌های درست را به کار گرفتیم و خوشبختانه موفق شدیم بوکس را در صدا و سیما جا بیاندازیم و این نوید را می‌دهم که به صورت رسمی از طریق شبکه ورزش در ماه، دو ساعت برنامه اختصاصی برای بوکس در نظر گرفته شد و قطعا باید کار را به گونه‌ای تقسیم کنیم که تلویزیون رغبت بیشتری پیدا کند.

ثوری عنوان کرد: افزایش دو برابری جمعیت ورزشکاران سازمان‌یافته بوکس ایران از دیگر اقدامات بوده است که خوزستان و تهران در این زمینه سرآمد هستند و خوشبختانه در این زمینه بسیار خوب عمل کرده‌اند. با توجه به این‌که بیشتر مسابقات‌مان را در رده‌های سنی مختلف و به ویژه پایه برگزار کرده بودیم، این مهم می‌تواند آینده بوکس ایران را به شایستگی و درستی رقم بزند. بوکس را علاوه بر صدا و سیما در نیروهای مسلح و فدراسیون کارگری نیز رسمی کردیم و به زودی شاهد مسابقات بوکس کارگری خواهیم بود. این یعنی می‌توانیم از این فرآیند هم به دنبال تربیت قهرمانان برجسته باشیم.

وی گفت: آن‌چه امروز مشکل اساسی بوکس ایران محسوب می‌شود، اختلافات است. هنوز کسانی هستند که داعیه صاحب بودن بوکس را دارند و هنوز می‌گویند یا من یا هیچ کس! این موضوع برای ما مشکلاتی را در بر دارد، اما با صبر و استقامت کار را پیش می‌بریم. امروز با خوشحالی اعلام می‌کنم که بوکس ایران در مسیر یک نقشه راهی است که بر اساس آن، کار را پیش می‌بریم و آن "سند توسعه ورزش بوکس کشور" است که تا المپیک 2024، تنظیم شده است. برنامه‌ها بر اساس این سند طراحی شده‌اند و خوشبختانه تا این‌جای کار به تمام اهداف ترسیم شده‌، رسیده‌ایم.

رئیس فدراسیون بوکس با طرح سوالی، عنوان کرد: می‌خواهم بدانم کدام از اعزام‌های ما پای پرواز مانده است؟ در حالی‌که در گذشته شاهد بودیم یک ورزشکار چندین ماه در اردوهای تیم‌ملی بود، اما وقتی روز اعزام می‌رسید اعلام می‌شد که پول نیست. می‌خواهم بدانم وضعیت مالی الان بهتر است یا گذشته؟ در حال حاضر یک اعزام ما روی زمین نمی‌ماند و با چنگ و دندان‌ اعزام‌ها را انجام می‌دهیم. هیچ کدام از اردوهای تیم‌ملی به دلیل نداشتن پول تعطیل نشدند و تمام اردوها با نظم برگزار می‌شوند.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت استان‌ها را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم، ضمن این‌که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است نیز در فدراسیون بوکس تبلور پیدا کرده است.

ثوری ادامه داد: اسپانسر هم زمانی ورود پیدا می‌کند که چهره زیبایی از این رشته را نشان دهیم، نه این‌که با صحبت‌های غیراصولی بخواهیم خودمان را نشان دهیم.

وی در خصوص بوکس خوزستان نیز گفت: خوزستان مهد و زادگاه بوکس ایران است. بوکس خوزستان آغاز کننده این رشته در کشور بوده است و بوکس از طریق مناطق نفتی این استان وارد کشور شد و از این جا نیز به تمام نقاط کشور نشر پیدا کرد. بر همین مبنا به بوکس خوزستان نگاه داریم زیرا معتقدیم بوکس خوزستان می‌تواند منبع تامین‌کننده نفرات تیم‌ملی ایران باشد. بر این اساس امروز از نفرات و سرمایه‌های این استان به نحو شایسته‌ای استفاده می‌کنیم.

وی افزود: خدا را شاکرم که در این استان، سرمایه‌های بسیار بزرگی وجود دارند که به نحو شایسته‌ای منشا اثر خیر در این ورزش بوده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به آقای سیامک صالحی نایب رییس فدراسیون اشاره کرد. او از برکات فدراسیون بوکس و مجموعه ورزش کشور است. ضمن این‌که آقای اتابک کاراوند، کوروش مولایی و مرتضی خفایی را در کادر فنی تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف داریم و آقای علی جعفری نیز از سرمایه‌های داوری کشور محسوب می‌شود. آیا از ظرفیت خوزستان بهتر از این می‌توانیم استفاده کنیم؟ پس عادلانه و منصفانه نسبت به موضوعات پیرامون صحبت کنیم.

رییس فدراسیون بوکس خاطرنشان‌کرد: امروز اگر می‌خواهیم بوکس را از مظلومیت خارج کنیم، این کار دست خودمان است. درد بوکس را می‌دانم. مطمئن باشید مظلومیت بوکس به خاطر نگاه مسوولان نیست، بلکه مظلومیت بوکس از ماست که بر ماست و خودمان در حق خودمان ظلم می‌کنیم.

وی در پایان گفت: به زودی نیز برنامه لیگ بوکس باشگاه‌های ایران به اجرا در خواهد آمد و قطعا باشگاه‌هایی که ظرفیت ورود به این لیگ را دارند، می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بوکس ، حسین ثوری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار