مدیر کل بهزیستی استان اردبیل خبر داد؛
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در 6 ماهه اول امسال بیش از یک هزار و 299 مورد طلاق در استان اردبیل به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۷۸۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 30 September 2019
ستاری

به گزارش تابناک اردبیل؛ بهزاد ستاری در جلسه هم اندیشی فرهنگی – اجتماعی استان اردبیل که با محوریت دانشگاه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: ما در حال حاضر 92 مرکز مشاوره داریم که 87 مرکز به صورت خصوصی و غیردولتی و پنج مرکز نیز در راستای کنترل و کاهش طلاق به صورت دولتی فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این مراکز در نیمه اول امسال 27 هزار مورد پذیرش با هدف ارائه خدمات مشاوره انجام شده که از 2 هزار و 938 مورد ارجاع طلاق از سوی زوجین در 594 مورد سازش اتفاق افتاده که 20 درصد این رقم را شامل می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به ثبت یک هزار و 299 مورد طلاق در 6 ماهه اول براساس آمار ثبت احوال اشاره کرد و گفت: اگر این سازش‌ها انجام نمی‌شد، ما افزایش طلاق را در یک حد فراگیر شاهد بودیم که با تلاش مراکز مشاوره‌ای کاهش طلاق و سازش زوجین اتفاق افتاده و این برنامه در حقیقت مداخله در بحران به ویژه بحران طلاق بوده است.

ستاری به 46 علل طلاق در اردبیل به صورت مشهود و احصاء شده اشاره کرد و افزود: 10 مورد از این علل بسیار فراگیر و قابل توجه است که از بین آنها می‌توان اعتیاد، عدم مسئولیت‌پذیری، خیانت، دخالت اطرافیان، پائین بودن آستانه تحمل، ضعف مهارت زناشویی، بیکاری و ازدواج‌های تحمیلی و ضرب و شتم‌ها را به همراه عدم تامین نیازهای روحی، روانی و عاطفی نام برد.

وی به تحمیلی بودن برخی از ازدواج‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: این امر سبب شده است تا طلاق در سنین پائین بسیار نمود پیدا کند بطوریکه در استان اردبیل کودک همسری در مناطق روستایی و حاشیه برخی شهرها آسیب‌آفرین بوده و دغدغه‌هایی را نیز به همراه داشته است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: ما در کودک همسری برای دختران 11، 12 و 13 ساله مشاوره‌هایی را ارائه می‌کنیم اما چندان تاثیرگذار نبوده و اثرگذاری آنها در ازدواج بسیار پائین بوده است.

ستاری از دانشگاه‌های استان خواست؛ به عنوان دروس اختیاری درس همسرگزینی را که با استقبال دانشجویان روبرو می‌شود مورد توجه قرار داده و در این باب ورود دقیق و عالمانه‌ای را داشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار