میثم غلامی در گفتگو تابناک:
رئیس اتحادیه مرغداران کرمانشاه گفت: به دلیل کاهش تقاضای مرغ، خنک شدن هوا و افزایش جوجه گیری قیمت مرغ کاسته می‌شود.
کد خبر: ۷۸۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 30 September 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

میثم غلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به نوسانات قیمت مرغ از بعد از مرداد ماه، اظهار داشت: این امر ارتباط مستقیم با میزان‌تقاضا و عرضه دارد.

 وی افزود: در روز‌های گذشته افزایش قیمت داشتیم، اما این افزایش کمتر از هزار تومان بوده است و مجددا به قیمت ۱۲ هزار تومان برگشت.

  رئیس اتحادیه مرغداران با بیان اینکه قیمت مرغ حدور ۵۰۰ تومان نوسان دارد و افزایش چشم گیر نداریم، عنوان کرد: افزایش قیمت به صورت کشوری صورت می‌گیرد و شاید اختلاف قیمت در بین استان‌ها در حد ۱۰۰ یا ۲۰۰ تومان باشد. ۶ ماهی که قیمت افزایش داشت به خاطر مشکلاتی هست که معمولا در مرداد ماه بخاطر فصل گرما با آن مواجه می‌شویم، چون مرغداری که ۲۰ هزار قطعه ظرفیت دارد در این ماه ۱۵ هزار قطعه جوجه تولید میکند. و، چون در این ماه تقاضا زیاد بود قیمت زیاد بالا رفت، اما الان تا عید امسال دیگر مشکل نداریم.

غلامی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ فقط با میزان عرضه و تقاضا بررسی می‌شود ابراز کرد: زمانی که تقاضا بالا برود و عرضه کم باشد، افزایش قیمت داریم، اما با افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت هستیم. مرغداری‌ها نهایتا بتوانند ۶ الی ۱۰ روز مرغ‌ها را نگه دارند و اگر فروش نرود ضرر می‌کند و مرغ فروش هم نمی‌تواند مرغ‌ها را انبار کند پس نمیشود احتکار صورت بگیرد. حیطه اختیارات من در خصوص بررسی شکایات، گران فروشی، کم فروشی، و... می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار