بیماری هاری
تابناک مرکزی - سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام دامپزشکی استان مرکزی گفت: پنج هزار و ۴۳۸ قلاده سگ گله در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون علیه بیماری هاری ایمن‌سازی شد
کد خبر: ۷۸۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 30 September 2019

Image result for بیماری هاری

 دکتر ابوالفضل حمزلوئیان افزود: هفت مورد بیماری هاری به‌صورت میانگین در چند سال اخیر در استان مرکزی مشاهده شده که با اقدامات پیشگیری شمار موارد این بیماری امسال در بین حیوانات روند کاهشی داشته است.

وی ادامه داد:  ۵۴ مورد مشکوک به بیماری هاری از ابتدای سال ۹۰ تا تاکنون در استان مرکزی گزارش شده که با انجام آزمایش و نمونه‌گیری، ۳۱ مورد مثبت بیماری هاری به تایید انسیتو پاستور تهران رسیده است.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام دامپزشکی استان مرکزی گفت: پنج مورد مشکوک به بیماری هاری در بین حیوانات امسال در این استان گزارش شد که با انجام آزمایش‌های این موارد مورد تایید قرار گرفته است.

وی افزود: هاری از جمله بیماری‌های ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش و خراش، ترشحات گوارشی و تنفس حیوان آلوده منتقل می‌شود.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام دامپزشکی استان مرکزی افزود: صاحبان حیوان خانگی باید با مراجعه به کلنیک‌های دامپزشکی در شهرستان‌های استان مرکزی واکسیناسیون بیماری هاری و درمان انگلی را هر سال به صورت مرتب انجام دهند.

وی ادامه داد: نیاز است دامداران و کشاورزان برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری هاری در بین سگ‌های گله با هماهنگی شبکه دامپزشکی شهرستان به صورت رایگان واکسیناسیون سالانه را  انجام دهند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ایمن سازی ۵۴۳۸ قلاده سگ گله در استان مرکزی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار