معاون وزیر کشور:
دین پرست در پاسخ به این پرسش که آیا مردم اهواز منتظر خبر خوش درخصوص متروی اهواز باشند یا خیر گفت: منظور از خبر خوب راه اندازی مجدد پروژه از فردا نیست بلکه هدف ما تعیین تکلیف کردن آن است.
کد خبر: ۷۸۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ 30 September 2019

بابک دین پرست در حاشیه بازدید از پروژه متروی اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: تاکنون درخصوص پروژه متروی اهواز به نتیجه ای نرسیده ایم و فعلا از کارگاه آن دیدن کرده ایم. پروژه مهم متروی اهواز حدود ۱۴ سال پیش آغاز شد درحالیکه باید حداکثر در مدت۶ سال به بهره برداری می رسید.

به گزارش"تابناک" وی افزود: زوایای مختلف پروژه متروی اهواز هنوز ارزیابی نشده بنابراین اکنون نمی توان درخصوص خلع ید پیمانکار صحبت کرد اما شامگاه دوشنبه نشستی در این خصوص با حضور مسئولان متروی اهواز خواهیم داشت.

دین پرست در پاسخ به این پرسش که آیا مردم اهواز منتظر خبر خوش درخصوص متروی اهواز باشند یا خیر گفت: منظور از خبر خوب راه اندازی مجدد پروژه از فردا نیست بلکه هدف ما تعیین تکلیف کردن آن است.

معاون وزیر کشور بیان کرد: متن قرارداد، توافقات اولیه و میزان اجرای تعهدات ۲ طرف( شرکت کیسون به عنوان پیمانکار و شهرداری به عنوان کارفرما) باید به طور دقیق ارزیابی شود و اکنون نمی توان مقصر اصلی تاخیر در اجرای پروژه را مشخص کرد.

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غرب اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. این پروژه به ۲ گام دسته بندی و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با ۶ ایستگاه تعیین شده است.

خط ۲ قطار شهری اهواز نیز با ۲۰ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه از شمال منطقه کیانپارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد می یابد. کلیات این خط در سال ۱۳۸۸ در شورای عالی ترافیک تصویب و گام مطالعات آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است اما با تاخیر طولانی در خط یک این پروژه، معلوم نیست شهروندان تا چند سال دیگر باید منتظر باشند تا خط دوم مترو اهواز هم به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی مترو اهواز بهمن سال ۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه کمتر از ۳۰ درصد است.

پروژه قطار شهری اهواز از اواخر پارسال تاکنون به دلیل مشکلات مالی به حالت تعطیل درآمده است.

با شدت گرفتن اختلاف میان پیمانکار و کارفرمای قطار شهری اهواز در کنار سرنوشت نامشخص پروژه، زمان پرداخت ۱۸ ماه از حقوق کارگران قطار شهری نیز همچنان در هاله ای از ابهام باقی می ماند.

بازدید از پروژه متروی اهواز، طرح های آب و فاضلاب، حضور در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات تولید گروه ملی صنعتی فولاد، نشست تخصصی آب و فاضلاب و نشست تخصصی مترو از برنامه های سفر معاون وزیر کشور به خوزستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار