معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که بخش خصوصی در نیمه اول امسال ۲۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده است.
کد خبر: ۷۸۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ 01 October 2019

جهانگیر بائی‌لاشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ با این سرمایه‌گذاری چهار هزار فرصت شغلی به طور مستقیم در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد شده است.

وی پیش بینی کرد که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به طرح های موجود، میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان سال به یکهزار میلیارد تومان برسد.

بائی لاشکی گفت: با توجه به وضعیت تحریم اقتصادی کشور، برای جذب ۱۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن در مرحله رایزنی هستیم که امیدواریم این سرمایه گذاری محقق شود.
وی افزود: با توجه به پیگیری و تاکید دولت تدبیر و امید به ایجاد اشتغال در کشور، ۵۰ واحد صنعتی تملک شده طی سال های گذشته از سوی بانک ها بزودی به چرخه تولید و اشتغال باز خواهند گشت.

معاون اداره کل صنعت مازندران همچنین از شناسایی محصولات وارداتی در واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: در حال تلاش هستیم تا از تحریم ها به عنوان یک فرصت استفاده نموده وبخشی از نیازهای وارداتی را در داخل استان تولید و تامین کنیم.

اجرای طرح تاپ در استان

این مسئول همچنین گفت: طرح توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) نیز در استان در حال رایزنی برای دریافت سهمیه استانی و اجرا است.
بائی لاشکی افزود: این طرح در واقع راهبرد اساسی برای توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار در بنگاههای صنعتی ، معدنی و تجاری کشور، توسعه واحدهای دانش بنیان و ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید است.

وی توضیح داد: در طرح تاپ علاوه بر تامین اشتغال پایدار، شاهد ورود نیروی انسانی دانش آموخته توانمند به نظام برنامه ریزی و اجرایی بنگاه های تولیدی خواهیم بود به این ترتیب که فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی ۶ تا ۱۲ ماه پایانی دوره سربازی را در واحدهای دانش بنیان و یا مراکز تحقیق و توسعه بنگاههای تولیدی و اقتصادی سپری می کنند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران همچنین از اجرای دومین رویداد استارتاپی در حوزه صنعت استان با همکاری دانشگاههای مازندران و شرکت شهرکهای صنعتی استان در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: با ایجاد ارتباط بین دانش آموختگان جوان دانشگاهی و واحدهای تولیدی، گامی مهم در جهت رفع مشکلات و افزایش کیفیت و رقابت پذیری محصولات تولیدی استان برداشته خواهد شد.

مازندران با بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی و حدود ۸۰ هزار نفر شاغل در این واحدها، رتبه نهم کشور را به لحاظ تعداد واحد تولیدی به خود اختصاص داده است. بیشتر این واحدها در بخش صنعت کانی غیر فلزی با با یکهزار و ۲۱۷ واحد فعالیت دارند و صنایع غذایی هم با ۵۳۲ واحد در رده بعدی قرار دارند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار