نشست خبری معاونین تربیت بدنی و سلامت و آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش
نشست خبری معاونین تربیت بدنی و سلامت و آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش شامگاه نهم مهرماه ۹۸ با حضور اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 02 October 2019
به گزارش تابناک تبریز، مهرزاد حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز گفت: ۲۷۰ هزار معلم پایه دوره های آموزشی تربیت بدنی  را گذرانده اند و الان هم ۲۰هزار معلم پایه تحت پوشش آموزش هستند تا بتوانند آمادگی تدریس درس ترببت بدنی را داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: ورزش صبحگاهی ، حیاط پویا و مسابقات درون مدرسه ای از جمله طرح هایی هستند که برای افزایش تحرک کودکان پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر این مهم که با اجرای این طرح ها دانش آموزان از دوران طلایی تحرک بیشترین استفاده را می کنند از افتتاح ۱۴۲ سالن ورزشی بصورت همزمان در سراسر کشور در استانها خبر داد.

حمیدی بیان کرد: زیر نظام فضا و تجهیزات فرصت خوبی برای مدارس تازه تاسیس هستند و آینده بهتری برای دانش آموزان از نظر تربیت بدنی و سلامت خواهیم داشت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 6 جلد کتاب تربیت‌بدنی برای راهنمایی معلمان پایه‌های اول تا ششم ابتدایی تدوین کرده‌ایم. اولین سود این تحرک بدنی قطعا به نفع خود معلم است که سبب تحرک و پویایی خود او می‌شود و در گام بعدی به نفع دانش‌آموزان خواهد بود.

وی گفت: مسابقات کشوری ورزش دانش‌آموزی در دوران ابتدایی را امسال حذف کردیم و این نه دلیل مسایل مالی بلکه تجمیع نظر بر این بود که دانش‌آموزان ابتدایی به جای این که مسافت‌های طولانی برای شرکت در مسابقات را طی کنند در استان و منطقه خود به رقابت بپردازند. برای مبارزه با چاقی دانش‌آموزان برنامه خاصی داریم که امسال به شکل پایلوت در 5 استان اجرایی می‌شود. تلاش داریم تا دانش‌آموزان در دوران ابتدایی چاق نشوند تا در آینده زندگی بهتری را تجربه کنند.

احداث سالن های ورزشی 250 متری در مدارس دختران

در ادامه ی نشست رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش این است که فضای عاطفی و روانی را در مدارس برای دانش آموزان بوجود آوریم.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی ما برای تربیت و یادگیری در دوران کودکی است و اعتقاد داریم تربیت اثر بخش در دبستان و پیش‌دبستانی باید متناسب با اقتضائات دوران کودکی و روحیه کودکی باشد. تربیت متناسب با دوران کودکی ما را ملزم می کند از بسترهایی استفاده کنیم و زمینه‌هایی را فراهم کنیم تا دانش‌آموز با علاقه در مدرسه حضور یابد و یادگیری پایداری را تجربه کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از شاخص های مهمی که در نظام جمهوری اسلامی در مناطق محروم عملی شده است شاخص پوشش پیش دبستانی است.

به تاکید حکیم زاده هر چقدر مدرسه ها از آزمون تستی دور باشند نظاره گر شکوفایی استعداد دانش آموزان خواهیم بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: احداث سالن های ورزشی 250 متری در مدارس دختران نمونه دیگری از ابتکارات معاونت تربیت بدنی در مدارس است و باید از این فضاهای مشترک برای تربیت و یادگیری استفاده کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با تکذیب اجرای طرح بسندگی در هنگام سنجش دانش آموزان برای ثبت نام در اول ابتدایی، گفت: برخلاف آنچه که به آن دامن زده شد، طرحی که به عنوان بسندگی قرار بود کار شود، هدف‌اش حفظ هویت کودکان دوزبانه بود.

ساخت مجموعه ورزش دانش آموزی با همکاری شهرداری کلانشهر تبریز

جعفر پاشایی نیز در این نشست طبق گزارش مختصری گفت: ۳هزار همکار فرهنگی از سیستم آموزش و پرورش خارج می شوند و ۱۲۰۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۱۷۰۰ نفر از سرباز معلم و نهضت سواد آموزی وارد بدنه دستگاه تعلیم وتربیت شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: در حوزه تربیت بدنی یک مجموعه ورزشی با همکاری شهرداری کلان شهر تبریز و شورای شهر اسلامی برای افزایش سلامت و تحرک دانش آموزان در حال احداث است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار