مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان خبر داد:
مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از روستاها مدرسه وجود ندارد؟ گفت: در روستا بحث فضا مطرح نیست بلکه بحث قانونی است؛ برای تشکیل یک مدرسه باید حداقل 90 دانش‌آموز در مقطع تحصیلی مورد نظر تحصیل کنند بنابراین در روستایی که تنها 5 یا 6 دانش‌آموز دارد، به لحاظ قانونی نمی‌توان مدرسه ساخت.
کد خبر: ۷۸۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 02 October 2019

علی قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برگزار شد، اظهار کرد: وزیر محترم آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در یک روز آینده به دو دلیل در استان خوزستان حضور می‌یابند؛ اولین مورد این است که استان خوزستان به عنوان استان پیشرو در بحث ساخت و ساز در بین استان‌های سیل زده شناخته شد و اولین مدارس سیل زده، فردا صبح توسط وزیر آموزش و پرورش افتتاح خواهند شد.

به گزارش"تابناک"؛ قربانی ادامه داد: دومین مورد این است که علی‌رغم وجود تمام مشکلات پیش رو در زمان ساخت مدارس سیل زده و زلزله زده، موفق شدیم با تلاش و حمایت‌های همه‌جانبه، 254 مدرسه در قالب 860 کلاس درس با اعتبار بالغ بر 130 میلیارد تومان برای مهرماه در استان آماده کنیم که با وجود تمام مشکلات، یک رکورد به حساب می‌آید.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: حضور اصحاب رسانه در زمان سیل و اطلاع رسانی رسانه‌ها باعث افزایش مشارکت خیرین در ساخت و ساز و بازسازی مدارس سیل زده شد و حمایت همه جانبه مسئولین کشوری را در پی داشت.

وی با بیان اینکه موفق به تعمیر هزار کلاس در سطح استان با وجود شرایط سخت و کمبود اعتبار و زمان محدود در تابستان شدیم، افزود: بعد از وقوع سیل وضعیت بسیاری از روستاها مشخص نبود و یک ماه و نیم زمان نیاز داشتیم در نتیجه ساخت و ساز مدارس سیل زده از تیرماه آغاز شد. مشکلات زیادی در راه بازسازی مدارس سیل زده وجود داشت؛ از جمله گرمای شدید و تخریب شدن جاده‌های روستایی به دلیل سیل و بعضا نیز با قطعی برق و آب مواجه بودیم.

قربانی ادامه داد: همچنین 17 تیرماه زلزله مسجدسلیمان باعث تخریب و آسیب رساندن به برخی مدارس شد. در زلزله مسجدسلیمان بیش از 60 میلیارد تومان به مدارس آسیب وارد شد. 60 مدرسه آسیب دیدند که بیش از 40 مدرسه تعمیر و 15 مدرسه تخریب شد و 5 مدرسه هم نیاز به مقاوم‌سازی داشتند.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه با وجود همه این مشکلات و اتفاقات، در اول مهر با مشکلی در مدارس سطح استان روبرو نبودیم، گفت: قسمت مهمی از ساخت و ساز، مرتبط به خیرین مدرسه‌ساز است چرا که با توجه به شرایط بد اقتصادی در کشور، ساخت پروژه‌های جدید امکان‌پذیر نبود اما سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ابتکاری به خرج داد و خیرین از سراسر کشور، گرد هم آمدند تا به مدارس آسیب دیده سه استان سیل‌زده کمک کنند. خیرین تعهد دادند بیش از 200 میلیارد تومان را به ساخت و ساز مدارس اختصاص دهند.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این بود که سهم استان را افزایش دهیم. با توجه به اینکه موضوع تخریب مدارس به عنوان یک موضوع جدی در سطح کشور مطرح شد، توانستیم بیش از 70 میلیارد تومان از طریق کمک خیرین، جذب کنیم در حالی که فقط 30 میلیارد تومان نیاز ساخت و ساز و بازسازی مدارس ناشی از سیل در استان بود. در نتیجه 40 میلیارد تومان دیگر را به ساخت 40 مدرسه با 160 کلاس درس در مناطق سیل زده اختصاص دادیم.

قربانی اظهار کرد: حضور خیرین یک سرمایه است. امیدواریم بتوانیم این سرمایه را حفظ کنیم و سعی کنیم آموزش و پرورش را به مساله مهم و جدی در سطح استان تبدیل کنیم. در سطح استان حدود 50 هزار نیمکت در بین مدارس توزیع شد که حدود 10 تا 15 هزار از این نیمکت‌ها در هفته آینده توزیع می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از روستاها مدرسه وجود ندارد؟ گفت: در روستا بحث فضا مطرح نیست بلکه بحث قانونی است؛ برای تشکیل یک مدرسه باید حداقل 90 دانش‌آموز در مقطع تحصیلی مورد نظر تحصیل کنند بنابراین در روستایی که تنها 5 یا 6 دانش‌آموز دارد، به لحاظ قانونی نمی‌توان مدرسه ساخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار