معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:در سال زراعی ۹۸-۹۷ دو گونه ملخ در مراتع و مزارع استان طغیان کردند که با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان از هجوم و خسارت این آفت به مزارع و مراتع جلوگیری و عملیات مبارزه با آن‌ها با موفقیت به اتمام رسید.
کد خبر: ۷۸۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 05 October 2019

محمد قاسمی نژاد اظهار کرد: ردیابی ملخ صحرایی و آسیایی در سطح یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۱۳ هکتار از مزارع استان توسط ۱۳۷ اکیپ پایش انجام شده است.

وی افزود: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۳۹ هزار و ۵۰۰ هکتار و ملخ آسیایی در سطح ۱۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار انجام شده است.

قاسمی نژاد ادامه داد: عملیات مبارزه با این دو ملخ توسط انواع دستگاه‌های سمپاش شامل دستگاه‌های زمینی و نیز هواپیما و پهپاد صورت گرفته و از ابتدای مبارزه تاکنون ۳۶ هزار و ۳۱۵ لیتر سم به صورت رایگان خریداری و به مناطق مورد نیاز ارسال شده است.

وی اظهار کرد: در سال زراعی ۹۸-۹۷ دو گونه ملخ در مراتع و مزارع استان طغیان کردند که با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان از هجوم و خسارت این آفت به مزارع و مراتع جلوگیری و عملیات مبارزه با آن‌ها با موفقیت به اتمام رسید.

قاسمی نژاد افزود: عملیات پایش و مبارزه با ملخ صحرایی و آسیایی با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح دوایر دولتی و خصوصی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مبارزه با ملخ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار