تابناک / استاندار گیلان گفت: به طور کامل آمادگی داریم تا در مسیر اجرای سیاست‌های دولت برای گسترش روابط با کشورهای هم‌سود (CIS) گام برداریم.
کد خبر: ۷۸۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 04 October 2019
آمادگی کامل گیلان در مسیر گسترش روابط با کشورهای هم‌سود

تابناک / استاندار گیلان گفت: به طور کامل آمادگی داریم تا در مسیر اجرای سیاست‌های دولت برای گسترش روابط با کشورهای هم‌سود (CIS) گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع پنجشنبه شب در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان گیلان در سالن غدیر استانداری افزود: باتوجه به رفتارهای خارج از عرف بین‌المللی برخی قدرت‌ها و عدم پایبندی به تعهداتشان در قبال ایران، وضعیت کنونی کشور نیازمند هم‌نوایی همه‌ ارکان صنعتی و تولیدی برای عبور از تنگناهای موجود است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید متناسب با برنامه مقابله با فشار حداکثری دشمنان به صورت یکپارچه از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی حمایت می‌کند، اظهار داشت: دولت در سیاست کلان خود به دنبال واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بوده و مخالف هرگونه تصدی‌گری است و سیاستگذاری اقتصادی را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری استان گیلان از موقعیت جغرافیایی، اتصال به خط ریلی سراسری و حمل و نقل دریایی از جمله ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی گیلان هستند که تاجران و فعالان اقتصادی می‌توانند از آن‌ها برای صادرات کالا به کشورهای هم‌سود (CIS)، روسیه و حتی اروپا استفاده کنند.

زارع افزود: در این مسیر موافقت و دستور امروز وزیر صمت برای ایجاد دبیرخانه اوراسیا در گیلان، عاملی مهم در تقویت صادرات استان و کشور خواهد بود و به طور کامل آمادگی داریم تا در مسیر اجرای سیاست‌های دولت برای گسترش روابط گام برداریم.

وی فعالان اقتصادی گیلان را گروهی با ریشه و دارای تجربه عنوان کرد و گفت: با ایجاد بسترهای حمایتی، فعالیت این گروه‌های پویا و فعال، قابلیت گسترش بیش از ظرفیت‌ فعلی را دارد به ویژه آنکه گستره وسیعی از مرزهای شمالی را در استان گیلان در اختیار داریم.

زارع با اشاره به اینکه در عرصه رونق تولید و اشتغال می‌توانیم با همت بخش خصوصی و حمایت‌های دولت، شاهد رشد بیشتری در گیلان باشیم، گفت: توجه به پروژه‌های اقتصادی و حمایت از فعالان بخش خصوصی اولویت ماست و با تلاش‌های صورت گرفته بخش خصوصی و حمایت دولت، اکنون ۲۶ درصد اشتغال استان در بخش صنعت و معدن قرار دارد.

استاندار گیلان وجود سه هزار واحد صنعتی و بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی را عاملی برای تقویت شاخص‌های توسعه‌ای استان دانست و اظهار داشت: برنامه اولویت‌دار استان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است که تعداد آن‌ها نیز قابل توجه بوده و در این مسیر بیش از هزار و ۴۰۰ پروژه نیازمند حمایت سیستم بانکی است.

وی به حمایت شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته درخصوص شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: امیدوارم شاهد بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان استان از تسهیلات کم بهره این صندوق در مسیر رونق فعالیت آنها باشیم.

در زمان حاضر حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی نزدیک به ۸۲ هزار نفر در گیلان فعال است. ۳۳ شهرک صنعتی و ناحیه بهره بردار و یک شهر صنعتی نیز در گیلان فعال است ضمن اینکه یک هزار و ۸۵۰ هکتار اراضی در اختیار و یک هزار و ۷۰۰ قرارداد وجود دارد  که ۴۷۰ واحد در حال ساخت هستند.

امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، از دو واحد صنعتی در گیلان بهره برداری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار