محمد توصیفیان گفت: در شش ماهه امسال ۱۲ هزار و ۲۶۰ شغل توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملی رصد در بخش مسکن و غیر مسکن ثبت شده و با توجه به تعهد ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر در سال حدود ۶۴ درصد تحقق یافته است.
کد خبر: ۷۸۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ 04 October 2019
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق ارزی به صندوق توسعه ملی جهت تعامل دوسویه در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی اظهار کرد: در این طرح نواقصی در حوزه رسته و رشته شغلی بوده که با همکاری برنامه و بودجه در حال رفع است.

به گزارش ایسنا، شریعتمداری در شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه یک سوی پرداخت تسهیلات بانک‌ها هستند، عنوان کرد: تاخیری در پرداختی بانک‌ها وجود داشته و انحصار از ۴ بانک عامل برداشته شده است و با نرخ ۱۸ درصد سود تسهیلات تمامی بانک‌ها آماده ارائه خدمات بودند، اما در طرح ارائه شده نرخ سود از ۹ درصد در گذشته به ۶ درصد رسیده و صندوق توسعه ملی با کاهش ۳ درصدی سود تسهیلات آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

شریعتمداری از مجمع نمایندگان استان خواست تا در تسریع در روند اجرایی شدن تامین منابع در مجلس کمک کرده و قانون را به تصویب برسانند.

وی افزود: تا کنون یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون دلار از مطالبات با نرخ ارزی دولتی تبدیل به ریال شده که ۹۰ هزار میلیار از آن پرداخت شده است.

وزیر کار در ادامه تصریح کرد: مجموع طرح‌های پرداختی در همدان ۲۵۹ میلیارد تومان بوده، اما ۶۱۷ میلیارد تومان ارزش ۴ هزار و ۸۵۱ طرحی بوده که ارسال شده است.

وی از دریافت ۲۰۰ طرح از سهم اعتبارات از بانک‌های مختلف خبر داد و گفت: پست بانک با ۵۸ درصد پرداختی، صندوق کارآفرینی امید با ۴۷ درصد، کشاورزی با ۸۴ درصد و صندوق توسعه تعاون با ۷۲ درصد در صدر پرداخت وام‌ها هستند.

وی همچنین تصریح کرد: استان همدان در سایه همدلی و یکپارچگی و پرداخت وام‌های خود اشتغالی در حوزه اشتغال روستایی رتبه برتر کشور باشد.

وزیر کار افزود: سهم اشتغال روستایی ۳ درصد بود که در سه ماهه نخست ۹۸ به ۲۵.۳ درصد رسیده و آرزوی مهاجرت از شهر به روستا محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست ۹۸ فعالیت در سامانه شصتا ۳۳۶ درصد افرایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان نیز گفت: در شش ماهه امسال ۱۷ هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک‌های این استان از محل‌های مختلف پرداخت شده است.

سیداحمد توصیفیان اظهار کرد: از محل تسهیلات اشتغال پایدار ۳ هزار و ۲۰ میلیارد ریال با نرخ ۶ درصد برای توسعه روستا‌ها و ایجاد اشتغال در روستا از ابتدای اجرای طرح پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در هفته دولت ۴۰ طرح با اشتغال بالای ۱۰ نفر در مجموع با ایجاد اشتغال ۶۴۱ نفر به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: حدود ۶۳ درصد از تسهیلات پرداختی روستایی در بخش کشاورزی، ۳۲ درصد در بخش صنعت و پنج درصد به بخش خدمات اختصاص دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اضافه کرد: ۶۱ درصد از تسهیلات به طرح‌های جدید اختصاص دارد و بقیه به طرح‌های توسعه‌ای و طرح‌های موجود به عنوان سرمایه در گردش پرداخت شده که همه طرح‌ها در راستای بخشنامه‌ها و به رسته‌های اولویت دار استان است.

وی عنوان کرد: به علت اهمیت کیفیت کار توسط مسئولان به ویژه استاندار کمیته‌های نظارت استانی و شهرستانی به صورت مداوم از طرح‌ها بازدید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار