سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه ۵۵۰ واحد سرمایه گذاری جدید در حوزه صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و کشاورزی در حال ساخت است، تصریح کرد: ایجاد سرمایه گذاری جدید و ارتقای واحد‌های موجود و شناسایی واحد‌های راکد از اولویت‌های استان در سند راهبردی ۳ ساله است.
کد خبر: ۷۸۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ 04 October 2019
استاندار همدان گفت: در سالجاری ۲۶ واحد صنعتی که توسط بانک‌ها تملک شده بود، دوباره به عرصه کار و فعالیت برگشتند.

به گزارش ایسنا، شاهرخی در شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه در استان همدان وفاق، همدلی و اتحاد برای خدمت به مردم وجود دارد، اظهار کرد: تمام توجه و اهتمام مدیران استانی رفع مشکلات مردم است و کمترین حاشیه در همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولویت اول استان با تاسی از سیاست‌های دولت و تاکیدات در حوزه اشتغال آفرینی معیشت، اشتغال و رونق تولید است، افزود: سند ۳ ساله استان بابهره گیری موثر از ظرفیت‌های موجود مبتنی بر اسناد و گردآوری دیدگاه‌های مختلف برای توسعه استان تببین شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در سند ۳ ساله همدان مزیت‌های استان به صورت ریز و شهرستانی شناسایی شده است، اضافه کرد: با اجرای سند راهبردی ۳ ساله استان بخش عمده‌ای از برنامه ششم در همدان محقق خواهد شد و این سند میثاق بین نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی و مدیران مختلف اجرایی استان است.

شاهرخی با بیان اینکه سرمایه گذاری یکی از بخش‌های مهم سند راهبردی ۳ ساله استان است، عنوان کرد: برای تحقق برنامه‌های راهبردی استان سالیانه ۵ هزار میلیارد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت خواهد گرفت و این سرمایه گزاری برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه اشتغال آفرینی بخش دیگر سندراهبردی سند ۳ ساله همدان است، خاطرنشان کرد: براساس سرمایه گذاری‌های صورت گرفته سالیانه ۲۰ هزار شغل پایدار در استان همدان ایجاد خواهد شد و سهم هر دستگاه در این زمینه مشخص است.

شاهرخی با بیان اینکه ۵۵۰ واحد سرمایه گذاری جدید در حوزه صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و کشاورزی در حال ساخت است، تصریح کرد: ایجاد سرمایه گذاری جدید و ارتقای واحد‌های موجود و شناسایی واحد‌های راکد از اولویت‌های استان در سند راهبردی ۳ ساله است.

وی با بیان اینکه ۹۱۰ واحد در حوزه صنعت و معدن وجود دارد که ۳۰ تا ۶۰ درصد فعال هستند، گفت: ۸۴۱ واحد در حوزه کشاورزی و ۲۸۰ واحد گردشگری در همدان وجود دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه ۲۹ هزار کارگاه صنعتی در رشته‌های مختلف در همدان وجود دارد، افزود: در سالجاری ۲۶ واحد صنعتی که توسط بانک‌ها تملک شده بود، دوباره به عرصه کار و فعالیت برگشتند.

شاهرخی با بیان اینکه در حوزه صنعت، معدن و تجارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فرآوری سنگ تخصیص داده شده است، گفت: کارگروه رفع موانع تولید در استان هزار و ۵۱۲ مصوبه برای رفع مشکلات حوزه تولید دارد.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین بخش خصوصی و دولت وجود دارد، افزود: ۵۴۶ پروژه استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده که سد خرمرود تویسرکان یکی از مهمترین پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه صرفه جویی از آب برنامه ششم باید ۱۰ درصد از آب مصرفی کشاورزی کاهش پیدا کند، ادامه داد: در سال ۹۷ حدود ۱۰۷ هکتار گلخانه در همدان وجود داشت که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده طی ۳ سال ۲۱۰ هکتار به گلخانه‌های قبلی اضافه خواهد شد.

وی باابراز رضایتمندی از عملکرد بانک‌های استان همدان بیان کرد: سقف اختیارات بانک‌ها محدود است و باعث کندی در پرداخت تسهیلات می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار