حجتی نیا همچنین با اشاره به اهمیت محیط زیست و فضای سبز اظهار داشت: درختکاری موضوع مهمی است که ارتباط جدی با حیات انسان دارد و زندگی بشر به طور مستقیم وابسته به طبیعت است.
کد خبر: ۷۸۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ 04 October 2019
 
آئین توسعه نهضت سبز شهرستان باحضور حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری ؛جمعی از مدیران و مسئولین صبح امروز در ورودی شهرستان برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیاسرپرست فرمانداری در جمع مسئولین و مدیران حاضر در این برنامه اظهار داشت: در همه ادیان به خصوص دین مبین اسلام به درختکاری توجه ویژه ای شده است لذا پیامبر اکرم (ص) و امیر مومنان علی (ع) در مدینه به پرورش نخلستان درختکاری روی آوردند و به عنوان یک شغل به این موضوع حسنه نگاه می کردند و ایشان این نخلستان ها را برای نیازمندان وقف می کردند.

وی گفت: در دنیای امروز با توجه به گسترش صنایع و ماشین آلات و متصاعدشدن گازهای سمی وآلاینده ها هوا نسبت به گذشته بسیار آلوده شده و اکسیژن رسانی کمتری صورت می گیرد ولی با گسترش درختکاری و ایجاد فضای سبز می شود این مشکلات را تاحد زیادی مرتفع کرد علاوه بر این نشاط وسرسبزی خاصی را نیز به محیط می بخشد.

حجتی نیا همچنین با اشاره به اهمیت محیط زیست و فضای سبز اظهار داشت: درختکاری موضوع مهمی است که ارتباط جدی با حیات انسان دارد و زندگی بشر به طور مستقیم وابسته به طبیعت است.

حیدرحجتی نیا افزود: برهمین اساس پیروجلسات صورت گرفته در کمیته نهضت سبز که باحضور مدیران شهرستان برگزارشد و با توجه به توصیه اکید مقام معظم رهبری که فرمودند نهضت سبز باید در سطح کشور گسترش پیدا کند ما این اقدام را آغاز کردیم و هم اکنون برای شروع تصمیم به کاشت نهال در مسیر ورودی شهرستان نمودیم.

وی با بیان اینکه درختکاری به زندگی طراوت می­بخشد و در حیات جامعه ما مؤثر است، خاطرنشان کرد: باید ضمن ترویج و پرداختن به درختکاری توسط همه به خصوص آموزش به فرزندانمان ، در حفظ این میراث گران­قدر نیز تلاش کنیم.

حجتی نیا خاطرنشان کرد: امروز با ۳۰۰ اصله نهال را برای کاشت آماده کردیم و این روند را به همت مدیران :؛ مردم و سازمان های مردم نهاد در بلوارها ؛ میادین و تپه های شهرستان ادامه خواهیم داد وامیدواریم تا عید فضای سبز و دل انگیزی به شهرستان بخشیده شود و مسجدسلیمان به عنوان یک الگوی سرسبز برای دیگر شهرهای استان معرفی شود.

گفتنی است این ۳۰۰نهال توسط یکی از خیرین شهرستان بنام (جناب آقای بیژن رنجبر)خریداری و به کمیته نهضت سبز شهرستان اهداء گردید.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار