فرمانده انتظامی استان خبر داد:
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به تمهیدات لازم برای تامین نظم و امنیت راهپیمایی اربعین حسینی، از استقرار نیروهای انتظامی با تجهیزات کامل در مرزهای خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 05 October 2019

سردار حیدر عباس‌زاده در نشست خبری که در خصوص تشریح برنامه‌های هفته ناجا، اقدامات پلیس در ایام اربعین حسینی و همچنین ارائه عملکرد شش ماهه فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال هفته ناجا با ماموریت مهم راهپیمایی اربعین حسینی که ماموریت حساسی محسوب می‌شود مصادف شده است و نیروی انتظامی خوزستان به عنوان مسئول کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین خوزستان متولی تامین نظم، امنیت، کنترل جمعیت، تسهیل ترددها و نظارت بر تردد در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین نظم و امنیت راهپیمایی اربعین افزود: برنامه‌ریزی و هماهنگی خوبی در این راستا انجام شده و با همکاری سپاه و ارتش، کنترل محورهای مواصلاتی، تردد خودروها، تامین نظم و امنیت انتظامی، ترافیکی و اطلاعاتی را خواهیم داشت. برخی نقاط مرزها در اختیار ارتش و سپاه قرار داده شده است اما نیروی انتظامی مسئول این ماموریت است. همچنین گردان‌های بسیج برای کمک در کنار ما قرار گرفته‌اند.

عباس‌زاده با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اربعین حسینی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در برخی زیرساخت‌ها وجود داشت،‌ پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و بسیاری از این مشکلات رفع شده است. همچنین نیروهای مورد نیاز برای تامین نظم و امنیت با همه تجهیزات در مرزها مستقر شده‌اند.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه اتباع خارجی نیز از مرز شلمچه تردد می‌کنند، برنامه‌ریزی لازم انجام شده و امیدواریم تردد زائران در هر دو پایانه به خوبی انجام شود و رضایتمندی زائران از عملکرد نیروی انتظامی را شاهد باشیم.

وی افزود: امیدواریم با همراهی زائران و دستگاه‌های متولی این امر بتوانیم این ماموریت حساس و سرنوشت‌ساز را به بهترین شکل ممکن در دو پایانه مرزی انجام دهیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به وضعیت امنیتی، انتظامی و ترافیکی خوزستان در شش ماهه سال جاری عنوان کرد: اگر بخواهیم امنیت پایدار و مطلوب را در حوزه‌های مختلف امنیتی مطالبه کنیم، چنین امنیتی صرفا با توان نیروی انتظامی محقق نمی‌شود و دستگاه‌های مختلفی در این زمینه نقش دارند. همچنین نقش مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

عباس‌زاده بیان کرد: جهت مدیریت سرقت، وزیر کشور برای 14 دستگاه اجرایی وظایفی تعریف کرده است که اگر همه این دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل کنند، امنیت مورد نظر بهتر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه جرائم خشن در کشور شامل هفت مولفه هستند، گفت: در استان خوزستان در سال جاری سرقت‌های به عنف نسبت به سال گذشته 4 درصد، سرقت‌های مسلحانه 2 درصد، قتل 6 درصد و شرارت 77 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته کاهش یافته است. در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون جرائم خشن، 14 درصد کاهش یافته است. همچنین امسال 98 درصد جرائم خشن کشف شده است که 80 درصد آن مربوط به امسال بوده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به کاهش تیراندازی‌ها در سال جاری عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که مورد نگرانی مردم بوده و نیروی انتظامی پیگیری کرده است، بحث تیراندازی‌ها است که در دو سال اخیر وضعیت کمی بهتر شده است. در طول دو سال گذشته چند هزار قبضه سلاح جنگی و شکاری در خوزستان کشف شده است.

وی افزود: در سال جاری تیراندازی‌ها به سمت منازل، اشخاص و اماکن 21 درصد کاهش یافته که یکی از دلایل این کاهش، جمع‌آوری سلاح‌ها بوده است. همچنین در سال جاری جمع‌آوری سلاح‌ها نسبت به سال گذشته 76 درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده با بیان اینکه اکنون فضا برای کسانی که می‌خواهند تیراندازی کنند، امن نیست؛ تصریح کرد: چندی قبل در ماهشهر در مراسمی نیروی انتظامی به افرادی که در حال تیراندازی بوده‌اند تذکر داد که تیراندازی نکنند اما فردی خودسرانه با خودرو می‌خواست مامور را زیر کند و اقدام به شلیک هم کرده است.

وی بیان کرد: در موضوع سرقت‌ها تلاش زیاد شده و امسال برای اولین بار شاهد افزایش وقوع سرقت‌ها نبوده‌ایم. با وجود اینکه میانگین وقوع سرقت‌ها در کشور افزایش یافته اما در خوزستان توانستیم وضعیت را ثابت نگه داریم.

عباس‌زاده تصریح کرد: در سال جاری 88 درصد سرقت‌هایی که در خوزستان اتفاق افتاده، کشف شده و امسال خوزستان جزو سه استان برتر در کشف سرقت‌ها است. همچنین تعداد قابل توجهی سارق دستگیر کرده‌ایم که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: همچنین در سال جاری پنج تن و 72 کیلوگرم مواد مخدر در خوزستان کشف شده است. کشفیات سلاح و مهمات غیرمجاز نیز در این مدت 76 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و سه هزار و 500 قبضه سلاح کشف شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انضباط ترافیکی خوشبختانه امسال شاهد افزایش فوتی‌های تصادفات نبوده‌ایم.

عباس‌زاده با اشاره به اقدامات در حوزه مبارزه با قاچاق بیان کرد: در سال جاری 227 میلیارد تومان کشفیات قاچاق داشتیم که نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های مردم در زمینه کشف حجاب در خودرو بوده است که نیروی انتظامی در این زمینه عملکرد خوبی داشته و از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ هزار فقره برخورد با این افراد داشته‌ایم. اقدام و عملکرد پلیس باعث شده که نه تنها شاهد افزایش کشف حجاب در خودرو نباشیم بلکه این موضوع کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: کشف حجاب در خودرو بیشتر در چهار شهرستان خوزستان اتفاق افتاده که 97 درصد این موضوع در اهواز بوده است. در 20 شهرستان خوزستان حتی یک مورد کشف حجاب در خودرو نداشته‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار