فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان اینکه آینده جایی است که ما می توانیم با نگرش خود آن را تغییر دهیم، گفت: متاسفانه شکل اداره برخی از حوزه‌ها به گونه‌ای است که به آینده کمتر توجه می‌شود اما انتظار داریم توجه به آینده بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۸۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 05 October 2019

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: توجه درست به کودکان و نوجوانان می تواند نقشی اساسی در شکل گیری جامعه داشته باشد و از این طریق می توانیم در بحث ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی مداخله صحیح داشته باشیم.

به گزارش"تابناک"؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز 13مهرماه در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس طاها اقدامی شهید خردسال حادثه تروریستی 31شهریورماه اهواز که همزمان با آغاز هفته ملی کودک در اهواز انجام شد، اظهار کرد: خرسند هستیم که مراسم هفته ملی کودک که همیشه در تهران تشکیل می شد، امسال در خوزستان و شهرستان اهواز برگزار شد.

وی افزود: امسال با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، میزبان برگزاری هفته ملی کودک هستیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای هفته ملی کودک برنامه های متنوعی از سوی کانون خوزستان تدارک دیده شده است. همچنین این کانون برنامه های ملی و بین المللی نیز برای سال آینده در نظر گرفته است که آن ها را نیز برگزار خواهیم کرد.

شریعتی عنوان کرد: هفته ملی کودک امروز با پرده برداری از سردیس طاها اقدامی شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز در خوزستان آغاز شد و همچنین دیگر برنامه های این هفته نیز در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شوند.

وی گفت: توجه درست به کودکان و نوجوانان می تواند نقشی اساسی در شکلگیری جامعه داشته باشد و از این طریق می توانیم در بحث های ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی مداخله صحیح داشته باشیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش هایی که در این زمینه انجام میگیرد، بتوانیم در راستای توسعه و بهبود شرایط جامعه گام های اساسی برداریم.

در ادامه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اظهار کرد: امروز همه مسئولین کشور و همه دست اندرکاران حوزه های اجرا باید به مقوله آینده توجه کنند زیرا توجه به آینده میراثی است که باید آن را حفظ کنیم.

وی افزود: متاسفانه شکل اداره بعضی از حوزه‌ها به گونه‌ای است که به آینده کمتر توجه می‌شود اما انتظار داریم توجه به آینده بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

نظری عنوان کرد: از امروز باید برای آینده خود فکر کنیم و در این زمینه برای ساختن آینده نیاز به مصالح و منابع داریم زیرا تا زمانی که در کشور، نگاه یک نگاه عمومی و واقعی نباشد، اتفاقات خوب نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: نفت، گاز و دیگر دارایی‌ها یک روز به اتمام می رسند و اگر نیروی متخصص و منابع ارزشمند انسانی نباشند هیچ کدام از آنها به کار نمی آیند. در این زمینه کودکان و نوجوانان هستند که میتوانند آینده کشور را بسازند.

نظری با بیان اینکه باید مجلس، دولت و دیگر ارکان اجرایی کشور بدانند که کودکان ارزشمندترین نیروهای کشور هستند، گفت: در هفته ملی کودک به دنبال آن هستیم تا اهمیت کودک را به عنوان یک دارایی عمومی مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه درس خواندت و توجه به مسایل درسی خوب است، افزود: کودکان باید یک آینده شاد و یک زندگی امید بخش داشته باشند زیرا کودک شاد و امیدوار بهتر از یک کودک درس خوان است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران بیان کرد: اصلی ترین موانع برای بهبود وضعیت کودکان، افکار ما است. بچه ها باید اخلاق و محبت را تمرین کنند. همچنین آن ها باید از خود گذشتگی را تمرین کنند و بیاموزند.

وی یا بیان اینکه کودکان باید کارگروهی را تمرین کنند، گفت: در کانون پرورش فکری کودکان رویکرد خود را به سمت برگزاری مهر واره ها تغییر داده ایم تا دوستان در کنار هم باشند و به مهرورزی و دوستی برسند.

نظری گفت: آینده جایی است که ما می توانیم با نگرش خود آن را تغییر دهیم. کودکان سرمایه های آینده ما هستند و به زودی پزشک و معلم و کارمند ها و کارگران این کشور خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: باید به کودکان صبوری و چشم پوشی و موفقیت عمومی را آموزش دهیم. باید امروز به عنوان یک رسالت همبستگی و وحدت را به کودکان خود بیاموزیم زیرا بسیاری دوست دارند کودکان دشمنی را آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست به عنوان یک امانت در اختیار ما است و باید آن را به کودکان خود تحویل دهیم، گفت: بزرگسالان باید به این مسئله توجه کنند تا آینده‌ای نیک برای کودکان رقم بخورد.

در ادامه وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان اینکه جوامعی که کودکان خود را به هنر اجتماعی زیستن و اندیشیدن راهنمایی می کنند، به سعادت و پیشرفت دست پیدا خواهند کرد، گفت: هفته ملی کودک، پاسداشت کرامت کودکان سرزمینی است که همواره سرشار از صلح و دوستی بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اظهار کرد: کودک رفتار اجتماعی را با مثابه یک عمل اجتماعی یاد میگیرد و به کار می بندد و در این زمینه جوامعی که کودکان خود را به هنر اجتماعی زیستن و اندیشیدن راهنمایی می کنند، به سعادت و پیشرفت دست پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هفته ملی کودک، پاسداشت کرامت کودکان سرزمینی است که همواره سرشار از صلح و دوستی بوده است، گفت: خرسندیم که آیین افتتاحیه این رویداد مهم ملی و بین المللی برای اولین بار در کشور پس از حدود ۱۴ سال در استان خوزستان برگزار می شود و همچنین برای نخستین بار پرچم هفته ملی کودک در این استان بر افراشته می شود.

کیانی با اشاره به اینکه خوزستان سرزمین عشق و حماسه و دانایی است، عنوان کرد: کودکان دانا و اهل علم، زمینه‌ساز آینده روشن این اقلیم هستند و در همین زمینه شعار این هفته "آینده را باید ساخت" در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بهره‌گیری از ظرفیت ها و ظرافت های موجود با کودک، رفتاری متفاوت و موثر از خود بروز داده است و در این زمینه گستردگی تلاش آن‌ها تا دورترین روستاها و کم برخوردار ترین مناطق کمتر توسعه یافته رسیده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان خاطرنشان کرد: ناوگان سیار کتابخانه کانون اگرچه نیاز به نوسازی دارد اما کودکان را هیچ گاه تنها نمی گذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار