استاندار خوزستان: 
استاندار خوزستان با بیان اینکه کودکان بخشی از سرمایه های ملی و اجتماعی ما هستند، افزود: حساسیت و خلاقیت امروز در موضوع پرورش و تربیت و آموزش کودکان با ترسیم فرداهای روشن برای دستیابی به توسعه پیوند خورده است زیرا کودکان امروز نقش آفرینان عرصه توسعه و تکامل جامعه فردای ایران هستند.
کد خبر: ۷۸۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 05 October 2019

استاندار خوزستان امروز 13 مهرماه در آیین آغاز هفته ملی کودک در اهواز اظهار کرد: آغاز هفته کودک را به فال نیک می‌گیرم و به تلاش صادقانه و عالمانه همه فعالان عرصه خطیر تعلیم و تربیت و پرورش خلاقیت کودکان ارج میگزارم.

وی با بیان اینکه کودکان بخشی از سرمایه های ملی و اجتماعی ما هستند، افزود: حساسیت و خلاقیت امروز در موضوع پرورش و تربیت و آموزش کودکان با ترسیم فرداهای روشن برای دستیابی به توسعه پیوند خورده است زیرا کودکان امروز نقش آفرینان عرصه توسعه و تکامل جامعه فردای ایران هستند.

شریعتی ادامه داد: امیدواریم که هفته ملی کودک نقطه ای جهت بازشناسی عمیق تر نسبت به اهمیت مواجهه با دنیای کودک و نگرش جامعه در ابعاد مختلف تربیتی، آموزش، بهداشتی، محیط زیست، فرهنگی و هویتی نسبت به کودکان و مرور آسیب شناسی سیاست های گذشته در این وادی و تلاش در مسیر دستیابی به شیوه های نوین خلاق و کارآمد باشد.

وی ادامه داد: خلاقیت در اغلب کودکان به صورت بالقوه وجود دارد و مساله مهم در این زمینه بسترسازی و ایجاد زمینه های مبتنی بر دانش روانشناسی جهت تبلور خلاقیت و شناخت دقیق نیازهای کودکان است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در کنار خلاقیت شایسته است که قدرت آفرینشگری و اعتماد به نفس کودکان نیز تقویت شود.
ضمن توجه به اهمیت شادی و تفریح در دنیای کودکان نباید از نظر دور داشت که کودکان آینده‌ساز این سرزمین هستند لذا شایسته است که در این سنین مولفه های مهمی چون جامعه پذیری مشارکت اجتماعی مسئولیت اجتماعی و آگاهی اجتماعی را در زمره صرف منهای آموزش کودکان قرار داد.

 

شریعتی ادامه داد: در بحران فعلی سیل در خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهتمام جدی در مسیر امداد فرهنگی و تقویت فضای روحی کودکان در شرایط مالته به روحی اقدامی شایان تقدیر انجام داد. ارج نهادن به فضای فکری و فرهنگی کودکان عزم جدی و فراگیری را می طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار