صبح با خبر
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش دارد در یک بسته خبری صبحگاهی برخی خبرهای مهم را برای مخاطبان به صورت خلاصه و مفید منتشر کند . در این بسته خبری به مواردی از جمله ،جذابیت یک سخن وزیر نیرو برای آیت الله ملک حسینی ، موتورسواران فرانسوی در یاسوج ، انتشار برخی خبرهای غیر رسمی در مورد انتخاب شهردار سیسخت و برخی خبرهای دیگر پرداخته خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴ 06 October 2019

بی شک گستردگی رسانه ها در کهگیلویه و بویراحمد و کمبود وقت برای رصد دقیق اخبار یکی از دغدغه های همیشگی مخاطبان بوده است. هر چند بسیاری از رسانه های استان سعی کرده اند با انتشار اخبار خود در فضای مجازی ، مخاطبان را از اخبار روز آگاه کنند اما وجود همه نوع خبر که گاها بدون منبع هستند ، باعث ایجاد نوعی بی اعتمادی به برخی خبرها می شود.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش دارد در یک بسته خبری صبحگاهی برخی خبرهای مهم را برای مخاطبان به صورت خلاصه و مفید منتشر کند.
در این بسته خبری به مواردی از جمله ،جذابیت یک سخن وزیر نیرو برای آیت الله ملک حسینی ، موتورسواران فرانسوی در یاسوج و انتشار برخی خبرهای غیر رسمی در مورد انتخاب شهردار سیسخت ، پرداخته خواهد شد.

جذابیت یک سخن وزیر نیرو برای آیت الله ملک حسینی
در دیدار وزیر نیرو با آیت الله ملک حسینی ؛ نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت : اخیراً اطلاع رسانی های خوبی در زمینه ظرفیت انرژی، نیاز انرژی کشور، کیفیت مصرف و جایگاه ما در جهان توسط وزارت نیرو منتشر می شود که اقدام خوبی است، از این دست طراحی و مطالب لذت میبرم، این اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما به عرض مردم برسد خوب است.
کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم است، اینجا هرچه داریم بعد از انقلاب و از برکات انقلاب دارد، به حول و قوه الهی انقلاب اسلامی ایران، خدمات ارزنده و فراوانی در این استان داشته است.
اینکه تنها ضعف ها برجسته شود و خدمات دیده نشود بسیار بی انصافی است، اضاعه خدمات حق انقلاب است، هیچ ربطی به این جناح و یا آن جناح هم ندارد، هرکس خدمت کند باید خدمتش برجسته شود و مردم هم به آن امیدوار شوند.
وی خطاب به وزیر نیرو گفت: در زمان وقوع بارش های سیل آسا شما امیدواری می دادید، عمدتاً تلخی ها بیان میشد در حالیکه شما امیدواری میداید، تاکید میکردید که باید دقت شود این برکت و رحمتی است که در آینده استفاده خوبی از آن خواهد شد، این سخنان امیدوار کننده تان برای من جذاب بود.
در آبرسانی به نگاه های کارشناسانه و نه نگاه منطقه گرایانه توجه شود، در حوزه سدها از سد تنگ سرخ که قرار است آب یاسوج و حواشی را تامین کند، تا مطالبات کارگران سد چم شیر و سایر سدهای استان دیده شود و پاسخی شایسته داده شود.
در اجرای پروژه های آبرسانی به معادلات اجتماعی هم توجه شود و کار به گونه ای نشود که تنش های اجتماعی را به همراه داشته باشد.
شبکه های آبرسانی شهرهای استان فرسوده شده است، برای اصلاح شبکه ها نیز فکری شود، این مساله به قطعاً به حمایت جدی وزارت نیرو دارد.
وقتی آیت الله ملک حسینی از لزوم رسیدگی به کاگران سد چم شیر گفت، تاجگردون نماینده گچساران از کمک ویژه وزیر نیرو برای حل این چالش گفت و افزود: دکتر اردکانیان قبل از تشریف فرمایی به اسان 5 / 6 مه از مطالبات کارگران این سد را یکجا پرداخت کردند.
برق مناسبی برای شهرستان های گرمسیری استان تدارک دیده شود.
به بحث انرژی های پاک در استان توجه بیشتری شود، اینجا قابلیت خوبی در این زمینه دارد و میتواند پایلوت طرح ها وزارت نیرو در این زمینه باشد.
در زمان بارش ها بخشی از آب سد کوثر با کار کارشناسی خالی شد و خوشبختانه اتفاقی رخ نداد که جا دارد از همکاران شما تشکر کنم./ بویر نیوز
لزوم برخورد با قاچاقچیان آرد در دیشموک
به مناسبت هفته ناجا سبز پوشان نیروی انتظامی  دیشموک و اسفندان با امام جمعه این شهر و فرمانده حوزه مقاومت دیدار و با اهدای لوح تقدیر،تندیس و گل تجلیل شد.
در این دیدار امام جمعه شهر دیشموک نیروی انتظامی را مظهر اقتدار و امنیت دانست و گفت: از مسؤولان نیروی انتظامی دیشموک و اسفندان انتظار داریم که با قاچاق آرد که عده‌ای سودجو آرد مورد نیاز مردم را در خارج از استان می‌فروشند برخورد جدی داشته باشند.
وی افزود: معضل اعتیاد در برخی از روستاهای بخش دیشموک وجود دارد که نیاز است بیش از پیش با این بلای خانمان سوز که کانون خانواده‌ها را تهدید می‌کند مقابله شود و زمینه آرامش روحی خانواده‌ها فراهم شود. / فارس
شهردار سیسخت انتخاب شد؟
برخی منابع خبری از انتخاب شدن شهردار سی سخت خبر دادند.
«علی فرد»جانشین معاونت محرومیت زدایی قرارگاه خاتم الانبیا تهران و داری مدرک لیسانس و ارشد عمران و دانشجوی  دکترا که در مرحله دفاع پایان نامه است، به عنوان شهردار قطعی شهر سی سخت معرفی شده است.
علی فرد داری سابقه کار در پروژه های محرومیت زدایی و عمرانی است که پس از اخذ استعلام های لازم رسما به عنوان شهردار سی سخت شروع به کار خواهد کرد.
مرگ دامدار بهمئی در رودخانه
دامدار بهمئی که مشغول شستن دام های خود در رودخانه ممبی بود غرق شد.
بخشدار مرکزی بهمئی گفت: یکی از دامداران این شهرستان که سرگرم شست و شوی دام‌های خود در رودخانه بود غرق شد و فوت کرد.
علی کرم صدیقی فر افزود: جسد این جوان ۲۰ ساله با همکاری نیرو‌های مردمی، هلال احمر و اورژانس از رودخانه ممبی بیرون کشیده شد.
او بیان کرد: باتوجه به نا آشنا بودن این جوان با فنون شنا تلاش نیرو‌های هلال احمر و اورژانس برای نجات این جوان کارساز نبود.
صدیقی فر افزود: این جوان ساکن روستای "قبر قیصر" از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی بود.
تبدیل کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه بزرگ
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه‌هایی از جمله آب، برق و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.
نیروگاه‌ ساران گچساران  با حضور وزیر نیرو ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، نماینده مردم گچساران و دیگر روسای شهرستانی  افتتاح شد.
 در این آیین حسین کلانتری اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلات با افتخار می‌گوییم که استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در زمینه‌هایی  از جمله آب، برق و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران است  عنوان کرد: با بهره برداری از طرح ها در حوزه وزارت نیرو کهگیلویه و بویراحمد شتاب  و توسعه خواهد گرفت.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بت بیان اینکه مشکلات و گلایه‌های از سوی مردم مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: مشاهده می‌شود که خدمات نظام و مسوولان  در رفع مشکلات  ارزنده و ستودنی است.
موتورسواران فرانسوی در یاسوج
مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یک گروه ۵۵ نفره موتورسوار از گردشگران فرانسوی از طریق مرز بازرگان وارد ایران شدند.
مهدی عبدالله‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه پس از یک روز اسکان در ماکو و بازدید از ابنیه تاریخی این منطقه، مسیر خود را با عبور از شهرهای ارومیه، سقز، همدان، اراک ، اصفهان، یاسوج و شیراز ادامه می دهند.
وی ادامه داد: مدت اقامت این گروه که توسط شرکت کانون گردشگران طبیعت وارد ایران شده‌اند.۱۰ روز بوده و پس از این مدت از طریق مرز بازرگان خارج خواهند شد.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است؛ مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با نخجوان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه است.
مرز بازرگان نیز که در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب شهرستان ماکو قرار دارد از مبادی مهم ورود و خروج مسافر از کشور است؛ از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسافر خارجی از طریق این مرز وارد کشور شده‌اند.
چرا وزیر نیرو از نماینده کهگیلویه تقدیر کرد؟
وزیر نیرو، در آیین افتتاح و بهره برداری از آب شرب 40 روستای حومه شرقی دهدشت و تصفیه خانه سرفاریاب گفت:ما در صنعت آب و برق به مدد، تلاش و فعالیت همه دست اندرکاران صنعت آب و برق در دولت، و به همت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از جمله نمایندگان این استان به ویژه مهندس هاشمی پور که علاوه بر پیگیری، در پشت گرمی دادن، تشویق و حمایت خدمتگزاران مردم جزء نمایندگان شاخص هستند و ما همواره در کمیسیون انرژی از حمایت ها و پشتیبانی های ایشان برخوردار بوده و ان شاءالله خواهیم بود و همچنین اجازات مقام معظم رهبری برای استفاده از صندوق توسعه ملی، هر هفته یک پروژه بسیار بزرگ در صنعت آب و برق در سطح، نیروگاه، سد، شبکه های بزرگ آبیاری، مجتمع های آبرسانی شهری و روستایی، تصفیه خانه و ... در سراسر ایران افتتاح خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
په نونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
چون ایشان عضو کمیسیون انرژی مجلس هستند و بده بستان در کار است!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار