رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: رشته دامپزشکی در ایران با وجود اینکه از استانداردهای بسیاری از کشورهای پیشرفته فاصله دارد اما می توانیم دامپزشکان موفقی را داشته باشیم.
کد خبر: ۷۸۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 06 October 2019

حسین حمیدی نجات یکشنبه در آیین گرامیداشت روز دامپزشکی در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: بیشتر مردم دامپزشکان را پزشک حیوانات می دانند اما اگر از منظر توسعه پایدار به این مساله نگاه کنیم دامپزشکی تنها اقتصاد و تولید و بهره وری از دام ها نیست، خدمت به جامعه پزشکی از زاویه پرداختن به بیماری های مشترک، و تنها حل مشکلات محیط زیست نیست بلکه دامپزشکی همه این موارد را شامل می‌شود و ابعاد وسیعی دارد.

 وی افزود: رشته دامپزشکی در ابتدا رشد خوبی داشت اما به تدریج مورد غفلت واقع شد و به دلیل مسایل مختلف در بسیاری از موارد مورد بی مهری فراوان قرار گرفت.

حمیدی نجات ادامه داد: اما چندین سال است بر اساس سیاستگذاری کارگزاران، تثبیت جایگاه نظام دامپزشکی، بالاتر رفتن سطح آگاهی دامداران و رقابت بین دامپزشکان، آینده ای روشن تر پیش روی این رشته و علم احساس می شود.

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه از استانداردهای حوزه دامپزشکی عقب هستیم ابراز امیدواری کرد: آینده ای بسیار خوب و شایسته در ارتباط با رشته دامپزشکی وجود دارد و آینده متعلق به دامپزشکان بسیار توانمند است.

وی گفت: در چند سال اخیر، دامپزشکان بخش خصوصی شاید به صورت انحصاری کار می کردند و قدرت انتخاب زیادی برای دامداران و مردم وجود نداشت اما رقابت ایجاد شده، دامپزشکان توانمند را موفق می کند و سهل انگاری در این رشته جایگاهی ندارد.

حمیدی نجات اضافه کرد: دامپزشک انسانی است که در جست و جوی مسیرهای سخت گذر از هیچ چیز نمی هراسد و مزد خود را بعد از طبابت دریافت می کند و در بسیاری از موارد مزدی دریافت نمی کند و هزینه درمان بیمار خود را می دهد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان نیز گفت: علم دامپزشکی از علوم پایه و تاثیر گذار در هر جامعه و یک حرفه علمی اقتصادی است.

مصطفی کنار کوهی ادامه داد: در سیل خوزستان علم، اجرا و همبستگی نمود پیدا کرد که در نتیجه تلفات دامی به حداقل رسید؛ جمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار راس دام سبک وسنگین درمان شدند و بالغ بر ۱۰۰ هزار راس دام سنگین ضد تب برفکی مایه کوبی(واکسینه) شدند که موفقیت های کسب شده نماد تلاش همگانی جامعه دامپزشکی بود و کمک بزرگی برای پایدار بودن اقتصاد دامپروری و کنترل بیماری ها محسوب می شود.

چهاردهم مهر روز دامپزشکی نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار