معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه عملیات برداشت زیتون از سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات استان آغاز شده است، گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم که بیش از 2 هزار و 100 تن زیتون از باغات استان برداشت شود.
کد خبر: ۷۸۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 07 October 2019

محمد قاسمی نژاد با اشاره به بحث برداشت زیتون از باغات استان اظهار کرد: سطح زیر کشت زیتون امسال در باغات استان یک هزار و 400 هکتار و عملیات برداشت از این باغات در حال انجام است.

وی بابیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۱۰۰ تن زیتون برداشت شود، افزود: با توجه به انجام به موقع عملیات مدیریت باغات بر اساس توصیه کارشناسان و حمایت‌های فنی و مالی صورت‌گرفته، عملکرد زیتون در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: ۷۰ درصد از زیتون تولیدشده در استان کنسروی و ۳۰ درصد از آن ذرت روغنی است. در این زمینه ارقام غالب زیتون شامل زد، روغنی شمال و باغملک هستند که توسط باغداران برداشت می‌شوند.

قاسمی نژاد با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت زیتون در شهرستان‌های ایذه، اندیکا، اندیمشک، باغملک، دزفول و مسجدسلیمان است، گفت: برداشت زیتون از اواخر شهریورماه در استان آغاز و تا پایان پاییز ادامه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار