رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاهیان کشور هم، همراه حرکت اربعین هستند و هم بر گسترش و بازتاب این رویداد همت گماشته‌اند.
کد خبر: ۷۸۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 07 October 2019

غلامحسین خواجه در آیین پایانی دومین سوگواره ملی علمی، فرهنگی و هنری اربعین دانشگاهیان که امروز (پانزدهم مهر) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حقیقت قیام امام حسین (ع) مانند خورشید تابان است. در طول هزار و 400 سال، معرفت‌اندیشان نهضت حسینی را پاس داشتند و اجازه ندادند چراغ این فرهنگ دوران‌ساز خاموش شود. به رغم میل بدخواهان اسلام، راهپیمایی اربعین آیینه وحدت مسلمانان و آزادی خواهان جهان است.

وی افزود: این میراث عظیم خدشه‌ای ندیده است و هیچ گاه خدشه نخواهد دید. اربعین این سال‌ها نشان‌دهنده این است که کربلا بی‌شمار سقا و یاور دارد. تکریم این رخداد بزرگ وظیفه همه در لبیک گفتن به بیانات مقام معظم رهبری است. دانشگاهیان کشور نیز هم، همراه این حرکت هستند و هم بر گسترش و بازتاب این رویداد همت گماشته‌اند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سوگواره اربعین با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ شهادت، معرفی فعالان دانشگاهی و تعمیق معرفت حسینی برگزار می‌شود.

خواجه در پایان با تشکر از داوران و شرکت‌کنندگان در این سوگواره، بیان کرد: پس از انتشار فراخوان سوگواره در سال گذشته، بیش از 662 اثر در پنج بخش شعر، دلنوشته، خاطره، عکس و پایان‌نامه از طرف دانشگاهیان به دبیرخانه ارسال شد و امروز نیز برگزیدگان آن معرفی شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار