معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه با اینکه امروزه با بحران هویت مواجه هستیم، حرکت اربعین می‌تواند برای جوانان هویت‌ساز باشد.
کد خبر: ۷۸۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ 07 October 2019

غلامرضا غفاری در آیین پایانی دومین سوگواره ملی علمی، فرهنگی و هنری اربعین دانشگاهیان که امروز (پانزدهم مهر) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با واقعیت اربعین مواجه هستیم که مورد توجه صاحب نظران فرهنگی و دینی و واجد ویژگی‌هایی است که به نوعی امروزه در عرصه علم با نگاه بین رشته‌ای مطرح است.

وی افزود: وقتی صحبت از هویت ملی به میان می‌آید، همه می‌دانیم با بحران هویت مواجه هستیم، اربعین جایی است که می‌تواند در تولید هویت بسیار موثر باشد، چرا که بهره‌مند و برخوردار از عناصری است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند هویت‌ساز باشد. حرکت اربعین ظرفیت بسیار مهمی برای نسل جوان است و می‌تواند مولفه‌های مهمی از هویت جوانان ما را شکل دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: افزون بر این، هویت زمانی می‌تواند اصل داشته باشد که همراه با شناخت و معرفت باشد. واقعه کربلا دارای طول و عرض تاریخی و جغرافیایی است و در چند سال اخیر شاهد توجه بیشتری به طول و عرض جغرافیایی این واقعه هستیم.

غفاری بیان کرد: حرکت ماندگار و بزرگ اربعین با وجود همه دشمنی‌ها، کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر باشد که می‌طلبد از زوایای مختلف به این حرکت بزرگ پرداخت. اگر ابعاد معرفتی و هویتی این جریان مد نظر باشد، طبیعتا اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارد. از این بابت وزارت علوم با دانشگاه‌ها، موسسات و دستگاه‌ها درصدد این است که در این زمینه محتواسازی کند و به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

وی گفت: امروزه شاهد توجه جهانی به این حرکت هستیم. حرکت اربعین مستعد مطالعه و پژوهش در ابعاد بیشتری است. امیدواریم با اهتمام دانشگاهیان شاهد غنا و تولید محتوای بیشتری باشیم. طبیعتا آنچه که امروز اهمیت دارد این است که کمیتی که چشم جهانیان را خیره ساخته است، از کیفیت بیشتری بهره‌مند شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار