رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین تاکید کرد:
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: اربعین پدیده جهانی فرا ملی است که اقتضا می‌شود اهل هنر وارد این عرصه شوند و این میراث را ثبت کنند.
کد خبر: ۷۸۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ 07 October 2019

Pجت‌الاسلام و المسلمین حمید احمدی در آیین پایانی دومین سوگواره ملی علمی، فرهنگی و هنری اربعین دانشگاهیان که امروز (پانزدهم مهر) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اربعین وجه‌های مختلفی دارد که حضور دانشگاهیان به اعتلا بخشی این حرکت کمک می‌کند. از یک طرف اربعین جزو آیین و مناسک دینی است و از طرفی یک مرکز برای تولید سرمایه اجتماعی است و حضور اقوام و ملیت‌های متفاوت، مظهر پیوستگی و هم‌زیستی فرهنگ‌های مختلف است که در نوع خود بی‌بدیل است.

وی بیان کرد: اربعین یک میراث فرهنگی است و دارای شاخص‌هایی است که برای میراث‌های جهانی تعریف می‌شود. از یک منظر پدیده جهانی فرا ملی است که اقتضا می‌شود اهل هنر وارد این عرصه شوند و این میراث را ثبت کنند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: همه می‌دانیم هنر جلوه‌گر ابعاد نامحسوس یک قضیه است. قطعا هنرمندان باید این زوایا را ترسیم کنند و در معرض دید جهانیان قرار دهند چرا که زبان هنر، مشترک و جهانی است.

وی افزود: ایجاد شوق مضاعف برای حرکت اربعین، کار دانشگاهیان و اهالی هنر است. امیدواریم سومین سوگواره تبدیل به کنگره بین‌المللی شود. دانشگاهیان عراق نیز مشتاق هستند که ان‌شاءالله این حرکت منشا هم‌بستگی دانشگاهیان کشورهای اسلامی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار