معاون آبزی پروری شیلات خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 22 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان خوزستان رهاسازی شده است .
کد خبر: ۷۸۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 08 October 2019

کوروش میرزایی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 22 میلیون قطعه شامل 11 هزار و صدهزار قطعه لارو ماهیان بومی و 11 هزارو 270 هزار قطعه انواع بچه ماهی در منابع آبی استان رهاسازی شده است .

وی هدف از رهاسازی بچه ماهیان بومی  توسط  اداره کل شیلات خوزستان‌ را حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان عنوان کرد و افزود: این اقدام در جهت افزایش تولید آبزیان، کمک به حفظ ذخایر ارزشمند ماهیان بومی، ایجاد اشتغال پایدار و کمک به معیشت افراد بومی در منابع آبی، تولید و رها سازی شد.

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان با بیان اینکه وقوع  سیلاب در بهار امسال سبب بروز‌ خساراتی نسبتا سنگین‌  به تاسیسات مراکز تکثیر ماهیان گرمابی و بومی محل تامین بچه ماهی شد، گفت:  آبگرفتگی و قطعی برق ناشی از این رخداد سبب شد علاوه بر اتلاف زمان تکثیر به تاسیسات الکترومکانیکال مراکز بازسازی ذخایر آبزیان خساراتی وارد شود‌.

میرزایی بیان کرد: علاوه بر این آمار  تعداد 2 هزارو 300 هزار قطعه بچه ماهی تولیدی در اختیار مزارع پرورش ماهی بخش خصوصی استان قرار گرفت.

وی عمده محل‌های رها سازی بچه‌ ماهی را تالابهای شادگان و هورالعظیم، رودخانه های کرخه، دز، کارون، مارون و تعدادی آب بندان برشمرد و عنوان کرد: رهاسازی بچه ‌‌ماهیان  موجب افزایش تولید آبزیان و اشتغال جوامع محلی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار