فرماندار سنقرو کلیایی گفت: به‌دلیل واردات تخمه آفتابگردان آجیلی از کشور‌های صنعتی به بازار ایران، قیمت خرید این محصول به شدت کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۸۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 08 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، محمد‌ناصر معصومی‌زاده صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص خسارت مالی وارد شده به کشاورزان سنقرو کلیایی به دلیل واردات تخمه آفتابگردان، اظهار داشت: به‌دلیل ممانعت از صادرات تخمه آفتابگردان آجیلی به کشور‌های همجوار و واردات این محصول از کشور‌های صنعتی به بازار ایران، قیمت خرید این محصول به شدت کاهش یافته به طوری‌که اغلب کشاورزان این شهرستان خسارت مالی بسیاری را متحمل شده‌اند.

فرماندار سنقرو کلیایی گفت: این درحالی است که تخمه آفتابگردان شهرستان سنقرو کلیایی به‌عنوان برند کالای این منطقه در کل کشور محسوب می‌شود و در سال زراعی ۹۷-۹۸ مقدار ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبی و مرغوب این شهرستان برای کشت آفتابگردان اختصاص یافته است.

وی از انجام مکاتبات و پیگیری‌های لازم از طریق استان به منظور اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ وحدت رویه خرید محصولات کشاورزی با قیمت معین از کشاورزان و فروش در بازار‌های داخلی و خارجی در راستای رفع نارضایتی عمومی و کشاورزان خبر داد.

گفتنی است، قیمت تضمینی هر کیلوگرم آفتابگردان ۳ هزار و ۱۷۳ تومان است که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری ۲۵۰ تن دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان خریداری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار