توصیه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان به زائران:
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به شرایط در کشور عراق به زائران توصیه کرد: از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی خود یا خانواده به افراد ناشناس خودداری کرده و همراهان را نیز در این رابطه توجیه کنند.
کد خبر: ۷۸۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 08 October 2019

سرهنگ جلیل زبیدی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن توصیه‌ها و هشدارهای پلیس توسط هموطنانی که قصد حضور در کنگره عظیم اربعین را در کشور عراق دارند، اظهار کرد: زائران قبل از مراجعه به مسئولان مرزی از همراه داشتن مدارک شناسایی از جمله گذرنامه اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: در طول مسیر از پذیرش غذاهای نذری از افراد یا خودروهای سیار پرهیز کرده و حتی‌الامکان از مراکز ثابت استفاده شود.

زبیدی بیان کرد: با توجه به حجم بالای خودروهای زائران حسینی در مسیرهای مرزی و احتمال وقوع ترافیک سنگین و کندی تردد خودروها در مسیرهای تعیین شده،زائران حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و ضمن رعایت صبر و حوصله از انجام هرگونه رفتاری که باعث ایجاد تنش یا درگیری شود، پرهیز کنند. همچنین با توجه به اختصاص پارکینگ دارای نگهبان در دو مرز شلمچه و چذابه، از پارک کردن یا رها کردن خودسرانه وسایل نقلیه در نقاط دیگر خودداری شود.

وی با اشاره به شرایط در کشور عراق به زائران توصیه کرد: زائران در مسیرهای منتهی به حرم مطهر در صورت برخورد با اشیا و یا افراد مشکوک، سریعا مراتب را به ماموران انتظامی مستقر در آن منطقه اطلاع دهند، همچنین از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی خود یا خانواده به افراد ناشناس خودداری کرده و همراهان را نیز در این رابطه توجیه کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان عنوان کرد: با توجه به شلوغی جمعیت در مراسم اربعین حسینی از حمل و جابه‌جایی اشیای قیمتی و با ارزش از جمله طلاجات در این سفر معنوی خودداری شود. همچنین زائران قبل از اعزام به سفر زیارتی، تلفن‌های ضروری خصوصا مسئولان کاروان را برای سهولت در دسترسی در مواقع اضطراری همراه داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار