از ابتدای امسال تاکنون؛
معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۲ میلیون قطعه لارو ماهیان بومی و انواع بچه ماهی در منابع آبی استان رهاسازی شده است .
کد خبر: ۷۸۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 13 October 2019

کورش میرزایی، هدف از رهاسازی بچه ماهیان بومی توسط اداره کل شیلات خوزستان‌ را حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان عنوان کرد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۲ میلیون قطعه (شامل 11 میلیون و 100 هزار قطعه لارو ماهیان بومی و 11 میلیون و 270 هزار قطعه انواع بچه ماهی) در منابع آبی استان رهاسازی شده است .

میرزایی با اشاره به اینکه وقوع سیلاب در بهار سال گذشته سبب بروز خساراتی نسبتا سنگین به تاسیسات مراکز تکثیر ماهیان گرمابی و بومی و محل تامین بچه ماهی شد، اظهار کرد: آبگرفتگی و قطعی برق ناشی از این رخداد باعث شد علاوه بر اتلاف زمان تکثیر، به تاسیسات الکترومکانیکال مراکز بازسازی ذخایر آبزیان خساراتی وارد شود.

وی افزود: این ارقام در راستای افزایش تولید آبزیان، کمک به حفظ ذخایر ارزشمند ماهیان بومی، ایجاد اشتغال پایدار و کمک به معیشت افراد بومی در منابع آبی، تولید و رهاسازی شد.

معاونت آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات خوزستان گفت:علاوه بر آمار اعلامی، تعداد 2 میلیون و 300 هزار قطعه بچه ماهی تولیدی در اختیار مزارع پرورش ماهی بخش خصوصی استان قرار گرفت.

میرزایی، عمده محل‌های رهاسازی بچه ماهی را تالاب‌های شادگان و هورالعظیم، رودخانه‌های کرخه، دز، کارون، مارون و تعدادی آببندان در سطح استان اعلام کرد و افزود: این رهاسازی بچه ‌ماهیان موجب افزایش تولید آبزیان و اشتغال جوامع محلی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار