معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مشکلات مالی آبفای روستایی خوزستان بر کسی پوشیده نیست افزود: مشکلات اعتباری این شرکت سبب توقف برخی پروژه‌های آبرسانی و عقب ماندگی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان این مجموعه شده است.
کد خبر: ۷۸۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 12 October 2019

فاضل عبیات در نشست بررسی پروژه ها و مشکلات شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به قطعی شدن تصمیم ادغام شرکت‌های آبفای شهری و روستایی در وزارت نیرو بیان کرد: ادغام شرکت‌های آبفار و آبفای شهری می‌تواند راهگشای مشکلات باشد.

وی ادامه داد: البته بهتر بود نشست های کارشناسی درخصوص ادغام شرکت های آبفای شهری و روستایی در استان خوزستان نیز برگزار  و پس از بررسی مسایل، مشکلات و نظرات کارشناسی تصمیم نهایی ابلاغ می شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به لزوم حمایت از شرکت آبفار خوزستان اظهار داشت: خروجی یکپارچه سازی باید منجر به بهبود وضعیت شود نه آن که هر ۲ مجموعه را دچار چالش و آسیب کند که این امر نیز با همدلی و حمایت دولت محقق می شود.

عبیات ادامه داد: پروژه آبرسانی روستایی خلیفه حیدر شهرستان شوش، پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه اهواز و استفاده از روش های نوین گندزدایی آب شرب توسط شرکت آبفای روستایی خوزستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این مسیر استانداری نیز حمایت خود را برای اجرای این پروژه ها خواهد داشت.

۱۸۳ هزار مشترک آبفار خوزستان

همچنین سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در این نشست گفت: تعداد ۱۸۳ هزار مشترک در سطح روستاهای استان خوزستان تحت پوشش آبفا روستایی قرار دارند.

عادل حرباوی ادامه داد: میانگین درآمد ماهانه این شرکت ۱۲ میلیارد ریال است اما اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حقوق و مزایای کلیه کارکنان و نیروی انسانی تحت پوشش ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: تامین حقوق نیروی انسانی شرکت آبفا روستایی خوزستان دچار مشکلات عمده ای است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد، تامین حقوق و مزایای نیروی انسانی تاثیر مستقیم در نحوه خدمت رسانی به مردم دارد چراکه انگیزه و تعهد را دوچندان می کند.

حرباوی با اشاره به اینکه عدم تامین اعتبار مورد نیاز برای پیشبرد پروژه های آبرسانی روستایی تبعات سوء برجای می گذارد اظهار کرد: ضمن آنکه پیشرفت پروژه های آبرسانی متوقف و پروژه مستهلک می شود و هزینه برآورد شده نیز بر مرور زمان افزایش می یابد.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای استفاده از شیوه های نوین حذف کدورت آب در استان خوزستان مهیاست، گفت: استفاده از روشهای نوین حذف کدورت و گندزدایی بسیار مورد توجه بوده و تلاش داریم اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی و استفاده از آن در سطح استان خوزستان تامین شود.

طرح ادغام یا یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری به گفته مسئولان با هدف یکپارچگی در مدیریت آبِ شرب در دستور کار قرار دارد، طرحی که به گفته برخی کارشناسان می تواند ضربه مهلکی بر شرایط فعلی آب و فاضلاب نقاطی همچون خوزستان باشد.

این طرح سال هاست در دولت و مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد اما به دلیل ابهامات موجود تاکنون اجرایی نشده است، مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی مالکیت در سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تا جایی که با اصول دیگر این فصل مطابق باشد و از محدوده قوانین اسلام خارج نشده و موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور شود قطعا مایه زیان جامعه نشود مورد حمایت قانونی جمهوری اسلامی است. تفصیل ضوابط و قلمرو و شرایط هر سه بخش را قانون معین می‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار