ترمیم نشدن نوارهای حفاری شبکه آبرسانی در شهر گتوند باعث اعتراض و سرگردانی شهروندان شده است.
کد خبر: ۷۸۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 13 October 2019

عملیات اجرایی طرح شبکه توزیع و انشعابات خانگی گتوند برای تامین آب شرب با کیفیت و پرفشار و حذف لوله های فرسوده مهر پارسال آغاز شد، و رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند در آن زمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وظیفه ترمیم و آسفالت نوارهای حفاری شده این شبکه را پیمانکار این طرح بیان کرد.

اما ترمیم نشدن این نوارهای حفاری از سوی پیمانکار آب و فاضلاب و بروز مشکلات زیاد و اعتراض شهروندان، دادستان عمومی و انقلاب گتوند با حکمی شهرداری گتوند را به ترمیم این نوارهای حفاری الزام کرد.

دادستانی گتوند عنوان کرده بود که شهرداری پس از اینکه خرابی و زیان وارده را ترمیم و به حالت اول درآورد، هزینه تمام شده را با ۱۰ درصد اضافه از طریق اجرای ثبت اسناد وصول کند.

یکی از شهروندان گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت نامناسب معابر و خیابان های این شهر بیان کرد: شهروندان برای اصلاح معابر عمومی و خیابان ها و ترمیم حفاری ها، بارها به مسوولان یادآوری کردند، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

جلیل رضایی افزود:متولی کار تاکنون برای مردم مشخص نشده است؛ برخی شهرداری گتوند و برخی دیگر آب و فاضلاب و پیمانکار این اداره را متولی ترمیم نوارهای حفاری می دانند.

وی اضافه کرد: ابتدا باید مسوولیت این نابسامانی و تاریخ اصلاح این نوارهای حفاری مشخص شود، و اگر توان ترمیم حفاری ها از سوی ادارات و دستگاه های مربوطه وجود ندارد، به طور رسمی اعلام شود.

این شهروند گتوندی ادامه داد: تخلیه شن در معابر و خیابان ها، حفاری ها و بلند شدن گرد و غبار باعث شده تا عابران به سختی در سطح شهر تردد کنند.

یکی دیگر از شهروندان گتوند از آنچه که نامنظم کار کردن پیمانکار آب و فاضلاب گتوند نامید گلایه کرد و افزود: در مراحل حفاری، لوله گذاری و نصب انشعابات زمان زیادی صرف شد و پس از زیرسازی نیز طرح نیمه تمام رها شد.

سجاد اکبری نیا با بیان اینکه در برخی از نقاط شهر گتوند برای ترمیم حفاری ها، کار غیر اصولی انجام شد، گفت:ریختن مصالح در خیابان در برخی از نقاط موانع و مشکلات ترافیکی برای تردد مردم ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی باید به صورت بلوکی کار را انجام می دادند تا بیشتر مردم درگیر این مشکلات نشوند.

تامین نشدن اعتبار دلیل تاخیر در ترمیم حفاری ها

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل تاخیر در ترمیم نوارهای حفاری را تامین نشدن اعتبار بیان کرد و گفت: اگر اعتبار لازم تامین شود، تا ۳۰ روز آینده کار ترمیم حفاری ها به صورت کامل انجام می شود.

فروتن کریمی با بیان اینکه عملیات اجرایی نصب انشعابات خیابان های اصلی شهر گتوند به پایان رسیده، افزود: مجوز حفاری برای انشعابات فرعی در۲۴ تیر  امسال صادر و هم اکنون در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ترمیم نوارهای حفاری در گتوند حال انجام است، بیان کرد: اعتراض حق مردم است، از شهروندان به خاطر تاخیر پیش آمده عذرخواهی، و از شکیبایی مردم تشکر و قدردانی می کنم.

رییس اداره آب و فاضلاب گتوند ادامه داد: خیابان ها و کوچه های بین خیابان استقلال و جمهوری اسلامی شامل آزادی، شهدای نظری، شفا، کشاورز، کوچه صفا، ضلع شمالی خیابان استقلال، کمربندی از جمهوری تا شبکه بهداشت، شهید محمد زاده، بسیج، اخوان، شهدای شعبانی، شهید بشیری و سادات جزایری ترمیم شده و خیابان های وصال شیرازی تا مسجد قبا، ملکوت، بخشی از کمربندی از استقلال تا شبکه بهداشت و خیابان شهید تاجدی گتوند نیز در حال انجام است. 

کریمی افزود: اداره آب و فاضلاب در ابتدای کار، برای ترمیم نوارهای حفاری بر سر قیمت با شهرداری به توافق نرسید و  پس از آن کار را طبق وظیفه آغاز کردیم، اما به دلیل تامین نشدن اعتبار مورد نیاز، با مشکلاتی روبه رو شدیم.

شهردار گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ترمیم نوارهای حفاری شبکه آبرسانی برعهده اداره آب و فاضلاب بوده ، بیان کرد: پس از حکم دادستان، عملیات ترمیم را شروع کردیم و هم اکنون ترمیم بخشی از معابر و خیابان ها توسط پیمانکار شهرداری در حال اجراست. 

صدیقه میری افزود: پس از اتمام کار نصب انشعابات آب خانگی، کار ترمیم نیز به پایان می رسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار