معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دارو و لوازم بهداشتی و درمانی مورد نیاز زائران اربعین به اندازه کافی پیش بینی و تامین شده و در انباری در مرز شلمچه نگهداری می‌شود.
کد خبر: ۷۸۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ 13 October 2019

هدی مجیری در مرز شلمچه به خبرنگاران گفت:به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی از چند ماه قبل با پیش بینی شرایط احتمالی بحران و شیوع بیماری به میزان نیاز دارو و ملزومات مصرفی بهداشتی و درمانی خریداری شده و در انبار معاونت غذا داروی این دانشکده ذخیره شده است.

وی با اشاره به تامین هفت میلیارد ریال دارو ملزومات مصرفی افزود:داروی مورد نیاز بخش های مختلف معاونت بهداشت و فوریت های پزشکی متناسب با نیاز آنها تامین شده است. ۱۰۰ قلم دارو و ۸۰ قلم ملزومات بهداشتی و پزشکی نیز خریداری شد.در صورت کمبود دارو ،داروخانه های معین خرمشهر و آبادان برای تامین داروی مورد نیاز زائران اربعین وارد عمل می شوند.

مجیری تصریح کرد: ملزومات مصرفی مانند ماسک نیز تامین شده ضمن اینکه مراقبت های مامایی و دندانپزشکی نیز به زائران اربعین در بیمارستان صحرایی شلمچه ارائه می شود.

وی افزود: با وجود افزایش جمعیت زائران و جمعیت مراجعه کننده به بیمارستان صحرایی شلمچه تاکنون هیچگونه کمبود دارویی نداشته ایم.

 مجیری افزود: داروخانه مستقر در مرز شلمچه به صورت ۲۴ ساعته و در ۲ نوبت کاری فعالیت داشته و در هر نوبت یک نفر پزشک داروساز حضور در این داروخانه حضور دارد ضمن اینکه چهار نفر کارشناس نیز در کنار آنها به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی تصریح کرد: بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان از هفته جاری در مرز شلمچه برپا شده و تا پنجم آبان ماه زمان بازگشت زائران اربعین دایر است.

علاوه بر بیمارستان دانشکده علوم پزشکی آبادان ، بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مرز شلمچه برپا شده است و تاکنون یک هزار زائر اربعین با مراجعه به این بیمارستان از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار