مقامات مرزی عراق در نشست مشترک روزچهارشنبه با مسئولان مرزی و محلی ایرانی ، با پیشنهاد انتقال ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از مرز چذابه به منظور جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از مرز شیب عراق تا شهر العماره مرکز استان میسان این کشور موافقت کردند.
کد خبر: ۷۸۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 10 October 2019

با موافقت طرف عراقی با انتقال اتوبوس های ایرانی به عراق از طریق مرز چذابه ، سرعت انتقال زائران اربعین حسینی به کربلای معلی و نجف اشرف شتاب خواهد گرفت.

فرماندار دشت آزادگان  گفت: کاروان اتوبوس های ایرانی ازامروز با عبور از مرز چذابه (شیب عراق) کار انتقال زائران ایرانی اربعین حسینی را به شهر العماره که حدود ۷۰ کیلومتر با نقطه صفر مرزی چذابه فاصله دارد شروع می کنند.

حمید سیلاوی با اشاره به جمعیت زیاد زائران اربعین حسینی و کمبود خودروهای عمومی عراق در مرز چذابه(شیب عراق) بیان کرد: کار جابهجایی زائران اربعین تا شهر العماره توسط اتوبوس های ایرانی تا هرزمان که نیاز باشد ادامه می یابد.

وی با اشاره به هماهنگی و تعامل نزدیک مسئولان مرزی ، سیاسی و محلی ۲ کشور در مرز چذابه گفت: نشست های مشترک مرزی به منظور رفع مشکلاتی که در تردد زائران اخلال ایجاد می کند به صورت منظم برگزار می شود.

در ماه های اخیر جلسات مختلفی با مسئولان مرزی و سیاسی ۲ کشور در پایانه مرزی چذابه ایران و شیب عراق به منظور ایجاد هماهنگی لازم برای تردد روان و آسان زائران اربعین برگزار شده است.

چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از گذرگاه های رسمی و بین المللی برای تردد زائران ۲ کشور ایران و عراق است.

تا صبح روز چهارشنبه ۱۱۴ هزار زائر از پایانه مرزی چذابه به کربلای معلا و نجف اشرف مشرف شدند.

پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی در امسال، شمار زائران ایرانی اربعین از ۲ میلیون زائر پارسال، افزایش قابل ملاحظه ای یابد.
شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر یکی دیگر از گذرگاه های رسمی عزیمت زائران اربعین حسینی در خوزستان است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اربعین98
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار