فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی مطرح کرد
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: توجه ویژه به خانواده شهدا و محرومیت‌زدایی و پرداختن به نیازمندان دو اولویت اصلی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی بود
کد خبر: ۷۸۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 10 October 2019

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله و دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی شب گذشته در برنامه روایت کنگره که به صورت مستقیم از شبکه آفتاب پخش شد، گفت: دستاورد‌های برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی را می‌توان در بخش‌های گوناگون تقسیم بندی کرد که مهمترین آن‌ها در بخش اجتماعی و فرهنگی است.
کریمی با تاکید بر اینکه توجه ویژه به خانواده شهدا یکی از محور‌های مهم کنگره شهدای استان بود، اظهار کرد: در راستای برگزاری کنگره شهدا سرکشی از تمام خانواده‌های معظم شهدا برای اولین بار با یک انسجام استانی انجام شد.

وی ادامه داد: برگزاری اردو‌های هفت اقلیم از دیگر برنامه‌های کنگره شهدا بود که با استقبال خوب همراه بود به گونه‌ای که بیش از ۲ هزار نفر از دانشجویان و اساتید در این اردو‌ها شرکت کردند و این کار با قوت ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: تجهیز کتابخانه دفاع مقدس با بیش از ۱۰ هزار کتاب، تکمیل و تجهیز موزه دفاع مقدس که هم اکنون با پیشرفت ۷۵ درصدی در دست پیگیری است از دیگر دستاورد‌ها است.

کریمی ادامه داد: در روند برگزاری کنگره شهدای استان سعی کردیم از تمامی ظرفیت‌های موجود استانی از جمله هنرمندان با استعداد و فضا‌های فرهنگی استفاده کنیم و همچنین استفاده از سایر ظرفیت‌های فضای مجازی هم نیز در دستور کار گذاشتیم که نتیجه آن تدوین ۱۵۶ کتاب که هم اکنون ۹۶ مورد به چاپ رسیده است و تهیه صد‌ها فتو رمان، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، انیمیشن، مستند، تئاتر‌های خیابانی، تیزر و کار‌های فاخر هنری شده است.

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: جمع آوری بیش از ۷۰۰ هزار سند در حوزه دفاع مقدس از عملکرد مجموعه استان مرکزی که اگر بخش‌های مختلف اسناد خود را بیاورند قطعا بیش از یک میلیون سند جمع آوری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی و پرداختن به نیازمندان از دیگر محور‌های مهم در کنگره شهدای استان بود اضافه کرد: اعزام بیش از ۷ هزار جهادگر در قالب ۳۰۰ گروه جهادی به سایر مناطق استان برای بازسازی، تعمیر و احداث منازل، تهیه ۶۲۰ جهیزیه برای نیازمندان که عمدتا از کالای ایرانی جمع آوری شد و هم اکنون در اختیار نیازمندان به همه شهرستان‌ها قرار گرفته است. تجهیز ۱۷۶ خانه روستایی، تهیه ۶۲۰۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان، ارائه خدمات به بیش از ۱۵۰ هزار نفر با یک هزار پزشک و هم اکنون بیش از ۲۵ تیم در حال خدمت رسانی هستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه در ۱۶ اجلاسیه تخصصی که برگزار شده نقش امام و اقشار مختلف مردم استان مرکزی را در دفاع مقدس تبیین کردیم خاطرنشان کرد: کار تبیین در اجلاسیه‌ها تنها با برگزاری این مراسم‌ها تمام نشده است بلکه کارگروه‌ها و کمیته‌ها به فعالیت تبیین ادامه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار