نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۵۴ میلیارد تومان اعتبار به پروژه بیواتانول کرمانشاه خبر داد و افزود: احیای واحد‌های راکد، می‌تواند نقش مهمی در کاهش بیکاری استان داشته باشد.
کد خبر: ۷۸۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 10 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه هدایت حاتمی معاون استاندار و چند تن از مسؤولان استانی از واحد تولید «بیواتانول» کرمانشاه بازدید کردند.

اجرای طرح تولید بیواتانول سوختی کرمانشاه، از سال ۹۵ در زمینی به مساحت ۱۲.۵ هکتار با همکاری سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران آغاز شده است.

این پروژه در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه در حال اجرا است و بیواتانولی که در این واحد از ذرت و ضایعات گندم تولید می‌شود، به‌عنوان مکمل بنزین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته شیدایی مدیرعامل این شرکت، بیواتانول محصولی است که در پالایشگاه‌های بنزین برای اضافه شدن عدد اکتان استفاده می‌شود که علاوه بر بهبود کیفیت بنزین، موجب کاهش آلایندگی و افزایش عدد اکتان می‌شود.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی این طرح تولیدی، افزود: کار‌های ساختمانی این طرح تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده به اتمام می‌رسد که تا پایان تیرماه همان سال تجهیزات داخل ساختمان که بالغ بر ۷۰ درصد است، نصب خواهد شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از این پروژه که قرار است روزانه ۲۰۰ هزار لیتر بیواتانول تولید کند، اظهار داشت: بیواتانول تولیدی در این واحد علاوه بر اینکه فناوری نوین است در ارتباط با بالا بردن عدد اکتان بنزین و خوراک دام نیز موثر است.

مصری از واحد تولیدی بیواتانول شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه به عنوان یک ظرفیت در ارتباط با پالایشگاه‌های موجود در کشور یاد کرد و گفت: بازار‌های خارجی کاملا آماده خرید این واحد تولیدی هستند.

وی از تخصیص ۵۴ میلیارد تومان اعتبار به پروژه بیواتانول کرمانشاه خبر داد و افزود: احیای واحد‌های راکد، همچون بیواتانول می‌تواند نقش مهمی در کاهش بیکاری استان داشته باشد.

قرار است این پروژه در دهه فجر سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار