محمود واعظی در بازدید از مرز چذابه:
واعظی با اشاره به بسته شدن موقتی مرز چذابه از طرف کشور عراق عنوان کرد: در حال هماهنگی با مسئولان عراقی هستیم  تا شاهد بهبود شرایط و سفر بی خطر مردم به آن کشور باشیم.
کد خبر: ۷۸۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 10 October 2019

محمود واعظی امروز 18 مهرماه در سفر به خوزستان از مرز مهران و چذابه بازدید کرد.

به گزارش"تابناک"؛ واعظی از بیمارستان صحرایی ارتش و قرارگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مرز چذابه بازدید کرد. این بیمارستان شامل بخش‌های دندانپزشکی، اتاق عمل، اورژانس، رادیولوژی و داروخانه است.

خدمات این بیمارستان صحرایی به صورت رایگان ارائه می‌شود و زائران می‌توانند با مراجعه به این بیمارستان خدمات دریافت کنند. به گفته مسئولان این بیمارستان، تا روز گذشته به بیش از 400 نفر خدمات‌رسانی شده است.

واعظی در ادامه از قرارگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مرز چذابه بازدید کرد.

در این قرارگاه پنج دستگاه آمبولانس، نیروهای واکنش سریع هلال احمر و خودروی ارتباطی مستقر شده تا در صورت وقوع حوادث و اتفاقات نسبت به ارائه خدمات و امدادرسانی اقدام کنند.

محمود واعظی در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به علاقه زائران برای حضور در کربلای معلی در روز اربعین حسینی و همچنین به دلیل تلاش های ریاست جمهوری برای لغو روادید شاهد حضور پرشور زائران در مرزها هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر چهار مرز ایران برای برگزاری مراسم اربعین امسال آماده شده اند ،افزود:  سال گذشته در همین ایام ۵۵ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده بودند در حالی که امسال بیش از ۱۸۰ هزار نفر گذر کردند و پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امروز به ۲۰۰ هزار نفر نیز برسد.

واعظی مشکلات ایجاد شده در مرزها را ناشی از عدم آمادگی طرف عراقی دانست و بیان کرد: طبق گزارش های رسیده در کشور عراق مسافران با مشکل اتوبوس مواجه هستند.

وی افزود: کشور ایران آمادگی ارسال امکانات و تجهیزات را به کشور عراق دارد.

واعظی یادآور شد: پیاده روی اربعین یک مراسم اعتقای، دینی و سیاسی است که تاثیرات بسیاری بر منطقه و جهان اسلام دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نیست تا بسیج امکانات از خروج زائران از مرز خودداری شود گفت: استاندار و مسئلان خوزستان قطعا در این خصوص  بهترین تصمیم گیری می کنند.

همچنین واعظی در حاشیه بازدید از مواکب مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیتی که این روزها به مرزها آمده و قصد رفتن به کشور عراق را دارند، سه برابر سال گذشته بوده است.

وی افزود: همه شرایط و زیرساخت‌ها در مرزهای ایران برای تردد زائران فراهم شده است و مساله‌ای در سمت ایران وجود ندارد. با این وجود، کشور عراق برای تردد این حجم از زائران آمادگی ندارد و از این رو اندکی در این زمینه دچار مشکل هستیم.

واعظی با اشاره به بسته شدن موقتی مرز چذابه از طرف کشور عراق عنوان کرد: در حال هماهنگی با مسئولان عراقی هستیم  تا شاهد بهبود شرایط و سفر بی خطر مردم به آن کشور باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار