رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۱۳۷ پایگاه امداد سیار در مرزهای چهارگانه کشور و ۶۰ مرکز درمانی در مسیر تردد زائران در خاک عراق برپا شده است.
کد خبر: ۷۸۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 12 October 2019

مرتضی سلیمی در بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: طرح امداد رسانی به زائران اربعین که از ۱۳ مهرماه آغاز شده تا یکم آبان ادامه دارد.

وی افزود: چهار قرارگاه از سوی هلال احمر ایران در مرزهای چهار گانه کشور برپا شده است که در هر قرارگاه نیروهای امدادی آقا و خانم فعالیت دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: یک فروند بالگرد نیز در ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر مستقر است.

سلیمی تصریح کرد: ۴۵ دستگاه آمبولانس و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس در قالب ۶۰ درمانگاه بین راهی مستقر هستند، همچنین بیش از ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات امدادی و دارویی نیز از سوی جمعیت هلال احمر تامین شده است. ۲ هزار و ۳۰۰ پزشک، پرستار و امدادگر نیز به کشور عراق اعزام شده اند. تمام تجهیزات و نیروهای امدادی هلال احمر از سوی استان‌های معین در منطقه مستقر شده تا مشکلی برای زائران به وجود نیاید.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت ، به اوج خواهد رسید.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرز شلمچه میزبان زائران اربعین از اقصی نقاط ایران اسلامی و بسیاری از کشورهاست. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار