معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: جوشش انقلابی و مردمی با محوریت عاشورا و حضور گسترده مردم از ادیان مختلف برای حضور در راهپیمایی اربعین، خاری در چشم آمریکا و صهیونیست بین الملل است.
کد خبر: ۷۸۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 12 October 2019

امیر سرتیپ محمد محمودی در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی ارتش در پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسالت اصلی ارتش جمهوری اسلامی  حفظ استقلال و حراست از مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی است که در ایام اربعین نیز امنیت خوبی را با حضور تمامی نیروهای زمینی ، پدافند هوایی و دریایی در مرزهای جنوبی تحت فرماندهی منطقه جنوب و در مرزهای غرب تحت فرماندهی قرارگاه منطقه ای غرب ایجاد کرده است .

وی افزود: همچنین در حال حاضر در مرزهای شرقی کشور چندین تیپ مستقل نیروی زمینی مستقر شده و امنیت خوبی را برای زائران کشورهای پاکستان و افغانستان که به سمت مرزهای کشور به منظور سفر به کربلا در حرکت هستند ، برقرار کرده اند .

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: ارتش در مرزهای چذابه ، شلمچه ، مهران و خسروی موکب هایی را نیز برپا کرده که بخشی از کارکنان خادم ابا عبدالله الحسین (ع) به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

وی گفت: امسال زائران حسینی بیش از سال‌های گذشته در پیاده روی اربعین حضور یافته و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

امیر سرتیپ محمودی تصریح کرد : این حرکت عظیم مردمی سال به سال پرشورتر شده و ازدحام زائران اربعین در مرزهای کشور نشان دهنده خلق حماسه ای تاریخی در جهان اسلام است .

وی تاکید کرد : نیروهای مسلح و بخصوص ارتش در این ایام برای خدمت‌رسانی زائران اربعین حسینی و روان سازی تردد آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند تا زائران با امنیت پایدار در این حماسه عظیم شرکت کنند .

معاون اجرایی رئیس جمهوری اسلامی اظهار داشت : ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در مرزهای شلمچه ، چذابه و مهران نیز از دیگر خدماتی است که ارتش جمهوری اسلامی برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی در دستور کار قرار داده است.
 
وی یادآور شد : همچنین بالگردهای نیروی دریایی و هواپیماهای نیروی هوایی در فرودگاه های ایلام ، اهواز ، کرمانشاه و پایگاه دزفول برای پشتیبانی و خدمات رسانی مستقر شده اند .

امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی شامگاه پنجشنبه به همراه جمعی از فرماندهان ارتش در جنوب غرب از بیمارستان‌های صحرایی ارتش در چذابه و شلمچه و همچنین موکب های خدمت رسان ارتش در این دو مرز بازدید کرد.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت ، به اوج خواهد رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار