استاندار مازندران حل مشکلات مردم و توجه به خواسته‎های آنان را مهم‎ترین اولویت شهرداران توصیف و تاکید کرد: باید خواسته‎های مردم برای شهرداری‎ها مهم باشد و در عمل نشان دهند که به آنها توجه دارند.
کد خبر: ۷۸۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 11 October 2019

استاندار مازندران حل مشکلات مردم و توجه به خواسته‎های آنان را مهم‎ترین اولویت شهرداران توصیف و تاکید کرد: باید خواسته‎های مردم برای شهرداری‎ها مهم باشد و در عمل نشان دهند که به آنها توجه دارند.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در همایش شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری های مازندران با بیان این که شهرداری ها؛ سیمای شهرها را در جهت رفاه و نشاط مردم متحول کنند، گفت: لازم است از ظرفیت های اجتماعی و مشارکت مردمی؛ برای اجرای بهینه برنامه های مدیریت شهری بهره گیری کنند.

وی با طرح این نکته که علیرغم ارایه خدمات و بردن زیرساخت ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بویژه به مناطق روستایی متاسفانه مسایل معیشتی، اقتصادی در روستاها و رفاه و نشاط مردم در مناطق شهری به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است؛ به تبیین وظایف شهرداران در این راستا پرداخت و افزود : گردشگری بویژه در مناطق شهری باید به عنوان یک اولویت نگریسته شود و نمود پیدا کند.

استاندار مازندران به ظرفیت همسایگان شمالی و کشورهای حوزه خزر در بخش های مختلف تجاری و اقتصادی بویژه ظرفیت انسانی بالا و قابل توجه برای گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: با ارایه خدمات، تقویت تجارت و خصوصا توسعه گردشگری می توان به اعتلای اقتصاد مازندران کمک کرد.

وظیفه شهرداران در قبال پایتختی اکو ۲۰۲۲

حسین زادگان انتخاب ساری به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ را اتفاق و فرصتی مهم برای مازندران دانست و گفت: برای اجرای برنامه های متنوع و سراسری همه نقاط مازندران باید آماده شوند و از هم اکنون باید فضاهای لازم برای تحقق این مهم تمهید شود که شهرداران نقش مهم و موثری در آن دارند.

وی استفاده از گردشگری رودخانه ها و استقرار امکانات تفریحی در این مناطق را یک فرصت عالی برای شهرهای مازندران توصیف کرد و یادآور شد: باید نگاه متحول تر و مدرن تر به مدیریت شهری در راستای تامین نشاط اجتماعی داشته باشیم.

استاندار؛ کارفرهنگی، زیباسازی ورودی و معابر شهرها، توسعه فضای سبز، پاک نگه داشتن فضای شهرها و پارک ها، حفظ و زینت بخشی مبلمان و بناهای شهری، ساماندهی زباله و ترافیک و تمهید و تجهیز امکانات رفاهی را از جمله اقدامات مهم در راستای تقویت نشاط مردم عنوان کرد.

وی با تاکید بر این که طرح مازندران پاک باید تداوم یابد و با اقدامات گوناگون فضای شهرها تمییز نگاه داشته شود، افزود: پسماند مهم ترین اولویت است، اگر طرح تفکیک زباله از مبدا را بدرستی و مستمر اجرا کنیم بخش قابل توجهی از زباله ساماندهی می شود.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که باید خواسته های مردم برای ما مهم باشد و در عمل نیز نشان دهیم که به آن ها توجه داریم، گفت : نمی توان بدون ساماندهی پسماند هیچ اقدام موثری در جهت رفاه حال مردم و گردشگران انجام داد و لازم است در مورد پسماند، آموزش و آگاهی رسانی را جدی گرفت.

حسین زادگان خطاب به شهرداران با اشاره به این که احترام به مردم و جلب رضایت آنان یک اولویت است، تاکید کرد: در برابر تخلفات مقاوم باشید و توده مردم را در برخوردهای اداری مورد ملاحظه قرار دهید و رعایت کنید.

استاندار از شهرداران خواست تا در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز کوتاه نیایند و افزود: بازآفرینی شهری و تشکیل سمن ها برای اجتماع محور کردن امور را جدی بگیرید تا در حوزه پسماند، نشاط اجتماعی و مجموعه برنامه های مدیریت شهری به توفیق دست پیدا کنید.

حسین زادگان، آزاد سازی سواحل و هوشمند سازی اداری را از دیگر ماموریت های مهم شهرداران عنوان کرد و یادآور شد: هوشمند سازی اداری در واقع خدمت به مردم و سازمان است و هزینه ها و فساد را کاهش می دهد.

وی بر انجام اقدمات پیشگیرانه از سوی شهرداری ها تاکید کرد و گفت : اگر پیش از ورود به فصولی که احتمال حوادث در آن ها بالاست پیشگیری نکینم هزینه ای چند برابر به ما تحمیل می شود.

استاندار مازندرن در پایان از شهرداران خواست تا با رسانه های منصف ارتباط برقرار کنند و با بیان این که عمده ی رسانه های ما دغدغه دارند، گفت: پروژه های شهرداری ها حتما باید پیوست رسانه ای داشته باشد. از رسانه ها کمک بخواهید و ب آن ها کمک کنید. عملکرد خود را از طریق رسانه ها بیان کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار