فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد:
فرمانده انتظامی خوزستان از تردد روان در مرزهای "شلمچه" و "چذابه" خبر داد و گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود 550 هزار زائر از پایانه مرزی شلمچه عازم سفر کربلا شده‌اند.
کد خبر: ۷۸۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 12 October 2019

سردار حیدر عباس‌زاده اظهار کرد: امروز در هر دو مرز "شلمچه" و "چذابه" با استقبال گسترده زائران مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در پایانه مرزی شلمچه 48 گیت دارد که 24 گیت از این تعداد فعال و زائران در حال تردد هستند، گفت: در صورت نیاز بلافاصله 24 گیت دیگر نیز آماده به کارگیری هستند.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر تردد زائران در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه روان است و در کمترین زمان ممکن و در مدت حدود دو تا سه ثانیه زائران از گیت‌ها عبور می‌کنند.

عباس‌زاده با اشاره به حضور پلیس گذرنامه در پایانه‌های مرزی، عنوان کرد: زائرانی که دارای گذرنامه هستند و مشکلاتی غیر از ممنوع‌الخروجی و قضائی داشته باشند، با مساعدت پلیس و حل مشکل احتمالی می‌توانند به سفر کربلا مشرف شوند.

وی با بیان اینکه در آن سوی مرز مشکلاتی در خصوص کمبود ناوگان خودرویی وجود دارد، گفت: با تعامل مستمری که مسئولان استانی با فرمانده قرارگاه اربعین ناجا و مسئولان کشوری دارند در صدد برطرف کردن مشکلات پیش آمده، هستیم.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: تعدادی خودروهای سنگین و اتوبوس‌های درون و برون شهری به آن سوی مرز برای تسهیل در تردد زائران اعزام شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی تعامل بسیار خوبی با تمام دستگاه‌های متولی از جمله سازمان راهداری در این خصوص داشته است تا ان‌شاءالله مشکل مربوطه هرچه سریع‌تر برطرف شود.

عباس‌زاده عنوان کرد: هر دو پایانه مرزی "شلمچه" و "چذابه" در حال حاضر باز بوده و تردد زائران عزیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: اگر گاهی مشاهده می‌شود که سرعت تردد زائران کاهش می‌یابد به منظور مدیریت اعزام و تردد افرادی است که به آن سوی مرز رفته‌اند و تردد آنها کنترل می‌شود تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون 470 هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه عازم کربلا شده‌اند، گفت: امروز نیز تا این لحظه حدود 80 هزار زائر از این مرز تردد داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین تاکنون در مجموع حدود 550 هزار زائر در ماه صفر از این پایانه مرزی از کشور خارج شده‌اند.

عباس‌زاده به زائران اربعین حسینی(ع) توصیه کرد: زائران حتما با گذرنامه یا داشتن کارت تردد موقت و مدارک لازم به مرزها مراجعه کنند و اگر دچار مشکلات قضائی هستند، پس از برطرف کردن مشکل مربوطه در شهرهای مبدا، عازم سفر شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار