رئیس انجمن مدیران صنایع استان
به گزارش تابناک سمنان : رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: بانک‌های عامل استان سمنان با ارایه تسهیلات سرمایه ثابت برای نوسازی ماشین‌آلات خط تولید صنایع استان اقدام کنند.
کد خبر: ۷۸۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 12 October 2019

بانک‌ها در نوسازی ماشین‌آلات خط تولید صنایع سمنان همکاری کنند

رستم سعداللهی گفت: عمده واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان سمنان با مشکل فرسودگی ماشین آلات خط تولید دست و پنجه نرم می کنند اما به دلیل تحریم و افزایش نرخ دلار در کشور، توان نوسازی ابزارهای کار وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: فشارهای خارجی و تحریم‌ در سال‌های گذشته مانع واردات ماشین آلات خط تولید به کشور شده است و از سوی دیگر تامین نشدن مواد اولیه عامل توقف تولید ماشین آلات خط تولید در کشور است.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان به دلیل کمبود نقدینگی توان بازسازی ماشین آلات خط تولید را ندارند که باید برای رفع این چالش اقدام‌های سازنده از سوی مسئولان مربوط انجام شود.

سعداللهی اضافه کرد: ماشین آلات خط تولید بیشتر واحدهای صنعتی استان سمنان بعد از بهره‌برداری نوسازی نشدند که این امر به کاهش تولید و بهره‌وری منجر شده است.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: حمایت دولت از بخش صنعت تنها معطوف به اعطای سرمایه در گردش نباشد و توسعه بخش صنعت نیازمند رفع مشکلات زیرساختی است.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار