رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش مالی تولیدات دامی در کشور با صنعت نفت برابری می کند، گفت: این تولیدات در کشور 1400 هزار میلیارد ریال و در استان فارس بالغ بر 80 هزار میلیارد ریال ارزش مالی دارد.
کد خبر: ۷۸۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 12 October 2019

محمد مهدی قاسمی در همایش روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه وظیفه سلامت این محصولات به عهده مجموعه دامپزشکی است، تصریح کرد: استان فارس با بالغ بر ۸۶۰ هزار تن تولیدات دامی، رتبه چهارم این تولیدات را در کشور دارد.

وی افزود: تامین سلامت دام تاثیر به سزایی در امنیت غذایی، رونق تولید و اهمیت اقتصادی بالایی دارد چرا که جمع زیادی به واسطه شغل و پیشه خود به این صنعت وابسته هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: صیانت از این اشتغال، امنیت غذایی حاصل از آن و اقتصاد وابسته به این تولیدات حاصل عزم و همت وافر دست اندرکاران حوزه دامپزشکی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به فعالیت بیش از ۳۲۰۰ واحد بهره برداری صنعتی در زمینه دام و طیور در این استان، افزود: حدود یک هزار واحد مرغداری، بیش از ۵۰۰۰ واحد دامداری سنتی و در مجموع حدود ۶ میلیون رأس دام سبک و حدود 500 هزار رأس دام سنگین در این استان وجود دارد.

به گفته وی در استان فارس صنایع فرآوری و کشتارگاه های مجهزی وجود دارد که موفق به اخذ رتبه های برتر کشوری نیز شدند.

قاسمی با بیان اینکه وظیفه حوزه دامپزشکی در دو مورد امنیت غذایی و سلامت مرتبط به کیفیت محصولات است، افزود: با همت و سرعت عمل کارشناسان و مسئولین دامپزشکی استان فارس، بیماری های عمده ای مانند آنفولانزای حاد پرندگان با سرعت بسیار زیادی کنترل شد و امیدوارم از این پس نیز مانند گذشته برای حفظ جایگاه این صنعت مهم در استان فارس علاوه بر پیشگیری، واکنش سریع در مقابل بیماری های دام و طیور نیز وجود داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: در سال مزین به سال رونق تولید و با تلاشی که همه تلاشگران عرصه تولیدات دامی داشتند این تولیدات رو به بهبود است.

همایش روز ملی دامپزشکی روز پنج شنبه هیجدهم مهرماه 1398 با حضور یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، سید علاءالدین خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، قاسم رضائیان زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از مسئولین ملی، استانی و شهرستانی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار