مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان این‎که از ابتدای سال 97 تاکنون بیش از 246 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای طرح‎های گردشگری و صنایع دستی استان پرداخت شده است، گفت: با اجرای این طرح‎ها برای 470 نفر شغل ایجاد شد.
کد خبر: ۷۸۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 16 October 2019

سیدحکمت‎الله موسوی اظهار کرد: در حوزه معاونت سرمایه‎گذاری، تعداد 55 پروژه با حجم سرمایه‎گذاری هفت هزار و 619 میلیارد ریال و سه‎هزار و 632 نفر اشتغال در سطح استان در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: در سال 1397 و شش ماه نخست سال 1398 در مجموع 212 موافقت اصولی با حجم سرمایه‎گذاری 22 هزار و 378 میلیارد ریال در استان برای پروژه‎های گردشگری صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان یادآور شد: از سال گذشته تاکنون به 127 طرح گردشگری و صنایع دستی مبلغ بیش از 246 میلیارد ریال تسهیلات بانکی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به متقاضیان پرداخت شد که با انجام این طرح‎ها، برای 470 نفر نیز اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان این‎که 23 تشکل مردم‎نهاد در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان فعالیت دارند، افزود: برگزاری دوره توانمندسازی تشکل‎های مردم‎نهاد منطقه 4 کشور در شهرستان اهواز، شرکت در دوره توانمندسازی تشکل‎های مردم‎نهاد منطقه 4 کشور در استان لرستان، برگزاری کمیسیون مهر و میراث در شهرداری دزفول و دیدار انجمن‎های استان خوزستان با مدیرکل امور مجامع و تشکل‎های مردم‎نهاد کشور از جمله اقدامات انجام ‎شده از سال 1397 تاکنون در معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری در حوزه انجمن‎ها است.

موسوی به اقدامات انجام‎شده در حوزه معاونت گردشگری از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: از 18 فروردین‎ماه تا 25 اسفندماه 97، 76هزار و 643 گردشگر داخلی و 10 هزار و 956 گردشگر خارجی در تاسیسات اقامتی استان اقامت داشتند، درحالی که 46 هزار و 622 گردشگر داخلی و شش‎ هزار و 24 گردشگر خارجی نیز در بازه زمانی 16 فروردین‎ماه تا 31 شهریورماه 98 در این تاسیسات اقامت کردند.

وی با اشاره به آمار بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از آثار تاریخی خوزستان، عنوان کرد: در شش ماه نخست امسال 715 هزار و 793 گردشگر داخلی و چهار هزار و 639 گردشگر خارجی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید به عمل آورده‌اند، درحالی که در سال 1397 چهار میلیون و 512 هزار و 95 گردشگر داخلی و 188هزار و 783 نفر گردشگر خارجی نیز از این آثار دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان یادآور شد: در سال 1397، شش مورد مجوز در حوزه گردشگری برای اقامتگاه بوم‎گردی "لامردون" در شهرستان گتوند، اقامت‎گاه سنتی "دورانتاش" در شوش، هتل "سومیا" در اهواز، هتل "فرهیختگان بختیاری" در مسجدسلیمان، کشتی شنارو "سوزیانا" در اهواز و بین‎راهی "آذرخش" در هفتکل صادر شده است.

وی افزود: همچنین در شش ماه نخست سال جاری، هشت مورد مجوز برای اقامتگاه‎های بوم‎گردی "پاپیلا" و "قلع‎سرد" در شهرستان ایذه، هتل‎های "زراس" در ایذه و "بزرگ اندیمشک" در شهرستان اندیمشک، مرکز تفریحی و سرگرمی "زیتون سبز" در شهرستان اهواز، بین راهی "عماد شوش" در شهرستان شوش، مجتمع گردشگری "عمارت امیران نو" در شهرستان اهواز و مجتمع گردشگری "لامردون‎ایل" در شهرستان مسجدسلیمان صادر شد.

موسوی با اشاره به تعداد دوره‎های آموزشی برگزار شده برای توانمندسازی ذی‌نفعان نیز بیان کرد: در این راستا 21 دوره آموزشی را در سال 1397 و 18 دوره را نیز در شش ماه اول سال 1398 برگزار کردیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار