استاندار بصره افزود: حوادث اخیر عراق تردید در استقبال از اربعین را ایجاد کرده بود اما استقبال چند برابری و پرشور مردم پاسخ دندان شکنی به پیش‌ بینی‌های دشمنان بود.
کد خبر: ۷۸۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 13 October 2019

اسعد العیدانی استاندار بصره در نشستی که با حضور مسئولان استان خوزستان در پایانه مرزی  شلمچه به جهت رسیدگی به مشکلات زائران برگزار شد، اظهار کرد: از مسئولان جمهوری اسلامی ایران به خاطر استقبال از زائران و اعطای تسهیلات به ایشان قدردانی می‌کنیم.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: ما نیز سعی داریم تا بهترین امکانات را برای زائران فراهم آوریم، چرا که معتقدیم، خدمت به زائر اباعبدالله الحسین (ع) افتخار خدمت به سالار شهیدان را دارد.

استاندار بصره با بیان اینکه در حال انجام تمهیداتی برای خودروهای ایرانی هستیم، تصریح کرد: سعی داریم تا خودروهایی که از ایران وارد خاک عراق می‌شوند با سهولت به کار انتقال زائران بپردازند که در این خصوص، امروز نشستی برای انجام هماهنگی‌های لازم برگزار خواهیم کرد.

العیدانی با اشاره به این موضوع که در حال افزودن به مسیرهای زائران از یک به چند مسیر هستیم، عنوان کرد: خط ریلی بصره به کربلا پنج سرویس در روز است که قصد افزایش آن را داریم.

وی یادآور شد: ورود 500 هزار زائر از مرز شلمچه به کشور عراق و افزایش آن به یک میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین، دلیل محکمی بر عشق به امام حسین (ع) و اتحاد دو کشور و اتفاق نظر بر سر اعتقادات دو طرف است.

استاندار بصره با تأکید بر اینکه غالب خدماتی که در کشور عراق به زائران ارائه می‌شود مردمی است، خاطرنشان کرد: حوادث اخیر کشور عراق این بیم را به‌وجود آورد که ممکن است راهپیمایی اربعین از استقبال کمتری برخوردار شود، اما این استقبال چند برابری و پرشور مردم پاسخ دندان شکنی به پیش‌بینی‌های دشمنان بود.

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: استاندار بصره در ۹ روز اخیر با تمام توان خدمات رسانی به زائران ایرانی را به خوبی انجام داد که این امر تسهیل در تردد آنها را رقم زد.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: در سه روز اخیر با افزایش حجم تردد زائران اربعین مواجه بودیم ولی دستگاه‌های دولتی عراق با تلاش خود تردد زائران را بدون مشکل انجام دادند.

وی افزود: تمام امکانات بصره برای انتقال زائران به عتبات عالیات بکار گرفته شد و باید خود را برای موج دوم تردد زائران اربعین آماده کنیم.

استاندار خوزستان گفت: تمام تلاش خود را برای بازگشت بدون دغدغه زائران بکار خواهیم گرفت ضمن اینکه در خاک عراق نیز خدمات رسانی به زائران تا بازگشت آخرین زائر ادامه خواهد داشت.

شریعتی تصریح کرد: همچنین خدمات رسانی ما در مرز میسان و عماره عراق در حال انجام است و این ۲ استان نیز همکاری مناسبی با ایران در تردد زائران دارند.

در ادامه این نشست استاندار خوزستان به جهت همکاری‌های طرف عراقی در اعطای خدمات به زائرانی که طی توافق دو طرف بدون ویزا وارد خاک عراق شدند و موافقت با ورود خودروهای ایرانی به خاک این کشور با کمترین مدارک، از استاندار بصره تشکر و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار