رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از بهبود ۲۰ پله‌ای نرخ تورم استان در نیمه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۸۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 13 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محسن دارابی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر صمت برگزار شد، از بهبود شاخص‌های اقتصادی اصلی استان در نیمه اول امسال خبر داد و افزود: در شاخص تورم در گذشته همواره استان اول تا سوم کشور بودیم، اما در پایان شهریور امسال با بهبود ۲۰ پله‌ای به جایگاه ۲۳ کشور رسیدیم.

وی از بهبود نرخ بیکاری استان کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: تابستان امسال نرخ بیکاری کرمانشاه با رسیدن به رقم ۱۴ درصد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ درصد کاهش داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به تعهد ایجاد اشتغال ۱۰ هزار نفری در حوزه صنعت، معدن و تجارت، از تحقق چهار هزار نفری این تعهد در شش ماهه امسال بر اساس آمار سامانه "رصد" خبر داد.

دارابی در ادامه درباره اقدامات انجام شده در حوزه صنعت و معدن استان نیز افزود: در گذشته حدود ۱۷ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های معدنی استان به دلیل مطالعات به نوعی بلوکه شده بود که اکنون شاهد آزادسازی ۱۲.۷ هزار هکتار از این عرصه شامل پهنه اسلام آبادغرب، پهنه گیلانغرب، پهنه هرسین و پهنه میانی استان هستیم.

به گفته این مسئول پهنه سنقر نیز تا پایان آذرماه آزاد خواهد شد.

وی از شناسایی ۱۵ محدوده امیدبخش نیز در پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از احیای ۱۰۹ واحد صنعتی و معدنی راکد استان در سال گذشته و نیمه اول امسال خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۶۹ واحد با سرمایه‌گذاری ۱۲۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۱۰ نفر در حوزه صنعت و ۳۵ واحد با سرمایه‌گذاری ۹۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۸۲ نفر در حوزه معدن بوده است.

دارابی اشاره‌ای هم به ایجاد تحرک در پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان داشت و گفت: پروژه بیوایمپلنت قرار است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و مشکل آن فقط اختلاف بین سهام‌داران است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه بیواتانول هم خبر داد و یادآوری کرد: قرار است ۵۷ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قرار شده سومین پروژه به پیشنهاد استان یا هر پروژه‌ای که سازمان گسترش مدنظر داشته باشد اجرا شود، افزود: پیشنهاد ما کارخانه لاستیک سازی ۵۰ هزار تنی، یا واحد تولید شکر از چقندر قند با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن و یا واحد فرآوری بیتومین است.

دارابی در پایان به بیان خواسته‌های استان از وزارت صمت پرداخت و اظهار کرد: برای ۱۹ پروژه استان خط اعتباری هزار میلیارد تومانی نیاز داریم.

وی همچنین خواستار تامین هزار تن شکر و ۵۰۰ تن آرد با تعرفه دولتی برای سهمیه اربعین استان کرمانشاه شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار